34 de cluburi GreenIMPACT în 12 luni

30 ianuarie 2018

Fundația Noi Orizonturi marchează o nouă fază de extindere a rețelei GreenIMPACT – cluburi de inițiativă comunitară pentru tineri deschise exclusiv în zone cu destinație  eco turistică, al cărui scop este de a promova patrimoniul local și eco-turismul cu ajutorul proiectelor de învățare prin serviciu în folosul comunității.

Proiectul a demarat în urmă cu un an cu cinci cluburi pilot și a ajuns în acest moment la 34 de cluburi, ultimele 15 – din Baia Mare (2 cluburi), Sighetu Marmației și Baia Sprie în Maramureș, Dorna Cândrenilor în Suceava, Piatra Neamț și Bîra în Neamț, Băile Tușnad și Corbu în Harghita, Lupeni și Baru în Hunedoara, Dobrești în Bihor și Roșia, Rășinari și Slimnic în Sibiu – primind recent undă verde pentru constituire, după ce liderii de club au participat, în ianuarie, la un prim modul de formare.

Selecția celor 15 echipe nu a fost deloc ușoară – am primit peste 30 de aplicații pentru această extindere, dar ne-a convins dragostea lor pentru copii și pentru locurile în care trăiesc. Fiecare club va fi coordonat de câte doi lideri, care se vor ocupa de selecția membrilor și de organizarea întâlnirilor săptămânale, ajutându-i pe tineri – prin joc, poveste și serviciu în folosul comunității – să învețe lucruri noi și să dobândească abilități care să-i ajute în viață.

Pe lângă promovarea patrimoniului local, toți cei 30 de lideri de club sunt convinși că GreenIMPACT îi va ajuta să contribuie la întărirea relației dintre copii, familie, școală și comunitate. „Noi vrem să pregătim în școală oameni, nu specialiști”, a explicat unul dintre ei – Bogdan Mira, profesor de limba română și engleză la Scoala Gimnazială Slimnic, din Sibiu. Bogdan crede că este necesar ca tinerii să exerseze în primul rând valori precum empatia, respectul, toleranța sau generozitatea.

Noile cluburi își vor desfășura activitatea atât în școli gimnziale, cât și în licee tehnologice, pedagogice, biblioteci sau chiar la primărie – este cazul comunei Baru, unde primarul s-a arătat foarte entuziasmat la ideea deschiderii clubului și i-a invitat pe tineri să organizeze întâlnirile săptămânale într-una din sălile instituției.

Între proiectele de serviciu gândite și realizate până în acest moment de cluburile GreenIMPACT se numără: marcarea unui traseu de biciclete pentru familiile cu copii mici în Biertan (Sibiu), promovarea rețetelor tradiționale din Nemșa-Moșna (Sibiu) prin participarea la Festivalul Rubarbărului și editarea unor cărți poștale cu aceste rețete, realizarea de suveniruri, care sunt acum disponibile turistilor care trec prin Alțâna (Sibiu), amenajarea unui loc de camping la Saschiz (Mureș) și realizarea unei expoziții de fotografie care promovează satelor din zona Făgărașului (Brașov).

Înființate cu sprijinul unor parteneri care cred în valoarea acestei inițiative – Romanian American Foundation, Lidl România, antreprenori și donatori locali, Cluburile GreenIMPACT promovează programul de învățare prin serviciu în folosul comunității al Fundației Noi Orizonturi. Mulțumită acestui program au fost înființate la nivel național și internațional (în 23 de țări din America, Europa, Asia, Africa și Australia) peste 300 de cluburi de inițiativă comunitară pentru tineri. Proiectul de înființare a cluburilor GreenIMPACT se derulează în perioada septembrie 2016-februarie 2019 și este în valoare de 220.000 de dolari.

Misiunea Romanian-American Foundation (RAF) este să promoveze şi să consolideze condiţiile necesare unei economii de piaţă sustenabile şi unei societăţi democratice, care să asigure accesul la oportunităţi pentru toate segmentele populaţiei din România. RAF susține dezvoltarea destinațiilor de ecoturism în România, contribuind la dezvoltarea economică a comunităților locale, conservarea naturii și culturii locale și la poziționarea României ca destinație importantă pe harta ecoturismului.

Lidl este prezent în 30 de țări din toată lumea și operează aproximativ 10.000 de magazine și peste 140 de centre logistice în 27 de țări din Europa. Lidl are aproximativ 215.000 de angajați, dintre care 5.000 în România unde retailer-ul german are deschise peste 200 de magazine și 4 centre logistice. Misiunea Lidl în România este aceea de a le oferi zilnic românilor, în zone din imediata lor proximitate, produse de calitate la cel mai bun preţ, direct de la producători, într-o largă varietate de sortimente.

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471