Tema activității
- Diversitate
- Altele
Domeniul de învățare
- Cetățenie activă
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Alte jocuri
- Metode de evaluare
Descriere
Materiale necesare: coli de hârtie, creioane/markere, bandă adezivă
Durata: 20 minute
Scopul. Câteodată poate fi greu să ne placă propria noastră identitate, în special în anii adolescenței. Această activitate este o modalitate plăcută de a închide tematica întâlnirii și de a permite membrilor clubului să-și ofere unul altuia un feed-back pozitiv cu privire la lucrurile pe care le apreciază unii la alții.
Pregătire și facilitare:
Lipiți o coală de hârtie A4 pe spatele fiecărui participant și oferiți fiecărui participant un creion/pix (sau ceva cu care pot scrie pe spatele celorlalți participanți fără a murdări hainele acestora).
Explicați tinerilor că trebuie să se plimbe prin sală și să scrie pe spatele fiecărui coleg ceva pozitiv sau ceva ce apreciază la el/ea. Așa cum am discutat în activitatea cu învelișurile cepei, pot fi menționate aspecte vizibile (ex. “Îmi place zâmbetul tău prietenos” sau aspecte mai profunde (ex. “Apreciez că întotdeauna ai grijă de persoanele care sunt excluse”). Încurajați apoi participanții să meargă prin sală (puteți pune puțină muzică în surdină) și să scrie pe spatele celorlalți participanți.
După ce fiecare a scris pe colile colegilor, invitați participanții să-și dezlipească hârtiile și să citească ce au scris ceilalți despre ei. Pot lua acasă aceste foi și le pot folosi ca scrisori de încurajare atunci când vor avea nevoie. Încheiați cu câteva întrebări de procesare.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Cum vă simțiți când alții spun lucruri frumoase despre ceea ce sunteți?
- Cum vă simțiți când menționați aspecte plăcute despre alte persoane?
- Credeți că de cele mai multe ori nu ne apreciem unii pe alții?
- Credeți că fiecare dintre colegii voștri are atribute valoroase? Și dacă da, credeți că acest lucru este valabil pentru fiecare persoană de pe acest pământ?
- Cum puteți fi un observator al aspectelor pozitive ale altor persoane – chiar a celor pe care nu-i cunoașteți? Cum ar putea aceasta schimba modul în care gândiți despre alte persoane?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să descrie importanța de a vedea trăsăturile bune ale celorlați
- V – Să identifice caracteristici pozitive la ceilalți colegi
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
- Comunicare
Competențe Europene
- Civice şi sociale
Valori
- Discernământ
- Viziune și perspectivă
- Bunătate
- Inteligență socială
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
- Tiberiu Culidiuc (coordonator), Maria Butyka, Kelly Organ, Curriculum Cetățenie Activă-module obligatorii, ediția a III-a, 2016, Fundația Noi Orizonturi