Tema activității
- Muncă în echipă
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Joc de echipă
Descriere
Materiale necesare: Opțiunea 1: inel mic, sfoară, rolă hârtie igienică, minge
Durata activității: între 30-60 minute
Scopul acestei activități este de a-i provoca pe participanți să lucreze împreună, să-i includă în activitatea lor pe fiecare dintre membrii grupului și să rezolve o problemă dificilă, utilizând gândirea critică, creativitatea și cooperarea.
Pregătire și facilitare:
Luați un inel cu diametrul unei mingi de tenis și legați de el 10-20 de sfori lungi de maxim 5-7 metri (să fie câte o sfoară pentru fiecare membru). Puneți elementul asamblat pe jos, cu sforile întinse în cerc și așezați o minge pe inel (de exemplu, o minge de tenis sau un grapefruit). Amplasați ținte în diferite părți în sală – ideală ar fi o rolă de hârtie igienică sau de șervețele de bucătărie sau un turn, pe care mingea să poată fi așezată. Dacă vreți să vedeți cum poate fi facilitată această activitate, vă invităm să vizionați filmulețul dedicat bull ring-ului.
În cadrul acestei activități, grupul trebuie să ridice mingea, folosind numai sforile și să o transporte în partea cealaltă a sălii unde să poată fi așezată ușor pe țintă. Dacă ținta se dărâmă sau mingea cade, grupul trebuie să înceapă din nou activitatea. Nicio sfoară nu poate atinge solul.
În vederea facilitării exercițiului, rugați-l pe fiecare participant să țină în mână capătul unei sfori atașate de inel și explicați regulile pentru fiecare. Puteți dezvolta și o poveste amuzantă pentru a face exercițiul mai interesant – de exemplu, puteți să le spuneți că mingea este toxică și rolul lor este să mute acest deșeu periculos la un centru de colectare specializat, dar fără să-l scape pe jos! Pe lângă caracterul distractiv al activității, accentuați importanța muncii în echipă și a comunicării.
Dacă au reușit să ducă la capăt exercițiul, există câteva modalități de a ridica miza:
- Fiecare participant să țină două sfori și nu doar una.
- Introduceți încă un bull ring și creați contextul ca aceste două bull ring-uri să se intersecteze.
- Legați la ochi câțiva participanți.
După finalizarea activității, puteți începe procesarea cu ajutorul întrebărilor de la sfârșitul acestei secțiuni.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Care era sarcina pe care trebuia să o realizați? Ați reușit să realizați sarcina cu succes?
- Cum v-ați simțit în timpul acestei activități? Ce v-a plăcut? Ce nu v-a plăcut?
- V-ați simțit ca o echipă? Argumentați!
- Puteați să realizați sarcina fără vreun membru din echipă?
- De ce era nevoie să vă atingeți scopul?
- Ce ai învățat sau observat despre tine în această activitate?
- Ce ai învățat sau observat despre alții în această activitate?Cum ați lucrat împreună?
- Ce a fost provocator?Cum ați respectat, inclus și ați încurajat membrii echipei să participe?
- Ce ai schimba dacă ai avea ocazia să repeți această activitate?
- Care crezi că sunt principiile care ghidează acest gruo care pot fi luate din această activitate și folosite în viitor în cadrul grupului?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A – Să dezvolte ca grup o strategie pentru a lucra în echipă
- V – Să recunoască importanța includerii fiecărui membru în echipă.
- V – Să manifeste perseverență în împlinirea sarciniii de lucru, chiar dacă este una dificilă.
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Antreprenoriale
Valori
- Perseverenţă
- Inteligență socială
- Spirit cetățenesc
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coordonator), Kelly Organ&Maria Butyka, Curriculum Cetățeni Activă-module obligatorii, ediția a III-a, 2016, Fundația Noi Orizonturi