Tema activității
- Comunicare
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Joc de cunoaștere
Descriere
Materiale necesare: nu este cazul
Durata activității: între 30-60 minute
Scopul acestui joc este de a stimula cunoașterea între paricipanții prin intermediul comparațiilor și percepțiilor personale.
Pregătire și facilitare:
Participanții sunt așezați în cerc iar facilitatorul alege dintre ei un jucător special care va trebui să iasă din încăpere. Ceilalți jucători vor trebui să aleagă încă o persoană dintre cei prezenți în cameră, iar jucătorul special va fi chemat și va avea sarcina să ghicească persoana aleasă folosindu-se numai de întrebări de genul =Ce-ar fi, dac-ar fi…?.
De exemplu: ce-ar fi, dac-ar fi o floare? un animal? un obiect de mobilier? etc.
Jucătorul special pune câte o întrebare fiecărui jucător, după care trebuie să ghicească cine a fost persoana aleasă. Pentru acest lucru are dreptul la două încercări. Indiferent dacă jucătorul special ghicește sau nu, persoana aleasă de grup va deveni jucătorul special.Facilitatorul trebuie să le spună participanților că răspunsurile la întrebările jucătorului special trebuie să fie cât mai apropiate de personalitatea persoanei alese de grup, astfel încât jucătorul special să poate face unele corelații pentru a putea intui care este această persoană. Jocul se continuă până când toți participanții au fost persoane alese sau jucători speciali sau până când jocul nu mai prezintă prea mare interes pentru participanți.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Cum te-ai simţit în postura de jucător special?
- A fost greu să formulezi întrebările?
- Ce legături ai făcut ca să poţi identifica persoana aleasă de grup?
- Simțiți că ați aflat mai multe despre percepția celorlați despre voi?
- Ce vi s-a parut cel mai interesant la acest joc?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A – Să-și dezvolte abilitățile de comunicare,
- A – Să ia decizii în funcţie de informaţiile pe care le deţine
- V – Să fie deschiși la se cunoască mai bine între ei ca grup (interpersonal)
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- Civice şi sociale
Valori
- Inteligență socială
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi