Tema activității
- Luarea deciziilor
- Comunicare
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
Descriere
Materiale necesare: Sală încăpătoare.
Durata activității: între 15-30 minute
Scopul acestui joc este de a dinamiza grupul dar poate fi folosit și pentru a exersa comunicarea sau luarea deciziilor.
Pregătire și facilitare:
Participanții sunt împărțiți în trei grupuri. Fiecare grup trebuie să formeze o linie, cu privirea îndreptată spre celelalte două grupuri, astfel încât să se formeze un triunghi. Fiecare grup se separă şi încearcă să găsească, într-un mod secret, un sunet sau o mişcare care, cred ei, vor face celelalte două grupuri să râdă. După aceasta, grupurile formează din nou triunghiul şi prezintă sunetele sau mişcările. După demonstraţie, fiecare grup va încerca să repete mişcările sau sunetele celorlalte două grupuri. Cele trei echipe se separă din nou şi, fără niciun mod de comunicare între echipe (în afară de telepatie) și încearcă să ghicească mişcarea sau sunetul pe care celelalte două echipe le vor face. Scopul este, ca la revenirea în triunghi, toate cele trei echipe să facă, simultan, acelaşi sunet sau mişcare. Ei trebuie să aleagă una dintre cele trei mişcări arătate anterior.
Notă: Multe grupuri vor decide, în mod intuitiv, cea mai amuzantă mişcare şi, în acest mod, ei vor reuşi din prima încercare, fiind astfel uimiţi de puterile lor telepatice.
Sugestii pentru continuare: Facilitatorul le poate propune participanților să aleagă un sunet/o mișcare din joc, pentru a deveni emblematică pentru club. De aici se poate ajunge la un slogan, la o siglă, la un imn al clubului.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Ce ați avut de făcut?
- Cum ați reușit să finalizați sarcina?
- Ce vi s-a părut mai dificil?
- Ce v-a plăcut la acest joc? Cum v-ați simțit jucându-vă?
- Puteți asocia jocul cu o întâmplare din viața reală? Sau cu un proiect în care v-ați implicat?
- Este ceva ce ați putea învăța din acest joc despre comunicare sau luarea deciziilor? Daca da, ce anume? Argumentați!
- Ați putea aplica în viața voastra de zi cu zi din invățămintele acestui joc?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A- Să exerseze comunicare în grupuri mici
- A- Să exerseze luarea eficientă a deciziilor
- V- Să se simtă dinamizați, energizați
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- A învăța să Înveți
Valori
- Creativitate
- Tenacitate&Vitalitate
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi