Tema activității
- Comunicare
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Joc de echipă
Descriere
Materiale necesare: postituri de diferite culori
Durata activității: între 15-30 minute
Scopul acestui joc este de a-i încuraja pe participanți să identifice motivele pentru care cineva poate fi inclus sau exclus dintr-un grup.
Pregătire și facilitare:
Pregătește post-it-uri colorate pentru tot grupul. De exemplu pentru un grup de 16 persoane vei avea 4 albastre, 4 roșii, 4 galbene, 3 verzi și unul alb.
Lipește un postit pe fruntea fiecărui participant, fără să-i spui ce culoare are. Apoi spune-le să se grupeze pe culori fără să vorbească. După ce au reușit să se grupe folosește întrebările de procesare de mai jos.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Ce s-a întâmplat?
- Cum ai reușit să găsești culoare ta?
- Cum te-ai simțit în grup cu cei ca tine – cu aceeași culoare?
- Cine a nu a avut echipă? Cum te-ai simțit? Te-ai implicat în organizare/i-ai ajutat pe ceilalți?
- În viața voastră de zi cu zi faceți parte dintr-un grup cu anumite preocupări ( de fotbal, școală, biserică)? Poate oricine să se alăture grupului?
- În societatea noastră cine sunt cei rămași afară? De obicei care sunt motivele pentru care cineva este exclus sau inclus dintr-un grup?
- Ce poți face ca grupul din care faci parte să fie deschis și altora?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A- Să listeze care pot fi cauzele excluderii sau includerii într-un anumit grup
- V- Să fie mai deschiși față de cei diferiți
- A- Să găsească metode prin care ar putea fi mai incluzivi față de cineva
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- Civice şi sociale
Valori
- Inteligență socială
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi