Tema activității
- Înțelepciune
- Muncă în echipă
Domeniul de învățare
- Leadership
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
- Joc de echipă
Descriere
Materiale necesare: nu este cazul
Durata activității:15-20 minute
Scopul acestei activități este de a introduce participanți în starea de reflecție, evaluare.
La un start al facilitatorului participanții se vor plimba prin sală aleator, fără să vorbească între ei, ci doar făcând contact vizual și încercând să ocupe cât mai mult spațiu. În timp ce se plimbă prin spațiu, la intrevale de timp (30 secunde) spuneți: grupuri de câte 4 (un număr) sau oricare alt număr. În funcție de numărul pe care îl aud, participanții se vor așeza repede în grupuri mici de câte patru. După ce s-au așezat în grupuri, facilitatorul va spune un cuvât sau o expresie care are legătură cu experiența grupului lor, cu povestea lor de grup/club sau cu ceva ce au invățat în cadrul grupului/clubului până acum (de exemplu): patrimoniu natural, cultural, ecotursim, proiect, arie naturală, folclor, succes, distracție, echipă, comunicare, buget, promovare, habitat, etc (sau alte cuvinte în funcție de arile de învățare ale grupului).
Pentru fiecare cuvânt pe care îl spuneți, grupurile formate vor trebui să facă instant- in 10 secunde o imagine statuară care să reprezinte cuvâtul spus astfel încât să fie implicat fiecare membru al echipei. Facilitatorul va spune cu voce tare secundele (10, 9, 8, 7, 6…) astfel încât, fiecare grup să știe cât timp mai are până la finalizarea imaginii statuare. Imagine statuară înseamnă că ei vor trebui să-și poziționee corpurile și mimica într-o statuie de grup, fără să se miște, fară să vorbească și să rămână așa nemișcați timp de 30 de secunde. Doar un membru al echipei nu va face parte din statuie ci el va trebui să explice statuia către celelalte grupe in maxim 20 de secunde. După fiecare grupare și fiecare cuvânt transformat în imagine statuară, se face o tură de grupe și câte un membru va explica imaginea statuară. După fiecare tură, la un semn la facilitatorul participanții vor începe iarăși să se miște prin sala, facilitatorul iarăși va anunța un număr pentru grupare și va spune un cuvânt. Se face acelați proces în funcție de câte cuvinte sunt propuse. Recomandăm un număr de maxim 5 cuvinte relevante.
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- (A) Să intre cu mai multă energie în activitățile propuse;
- (A) Să facă conexiuni directe cu termenii propuși;
- (A) Să fie mai pregătiți pentru reflecție;
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- A învăța să Înveți
- Exprimare culturală
Valori
- Discernământ
- Perseverenţă
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute