Tema activității
- Înțelepciune
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
Descriere
Durata activității: 15 minute
Materiale necesare: nu este cazul
Scopul activității este de a stimula participanții să reflecteze cu privire la ce este învățarea și dezvățarea.
Pregătirea și facilitarea activității: Facilitatorul invită grupul de participanți să se ridice în picioare și să formeze un cerc. Participanții sunt rugați să păstreze între ei o distanță de cel puțin un brat. Împreună vor trebui să dezvețe anumite mișcări cu care sunt foarte obișnuiți și să învețe altele noi. Facilitatorul va da niște comenzi verbale iar participanții vor trebui să le execute:
- Stânga = participanții îndreaptă mâinile spre stânga
- Dreapta = participanții îndreaptă mâinile spre dreapta
- Jos = participanții lasă mâinile jos
- Sus = participanții ridică mâinile sus
- Față = participanții ridică mâinile în față
- Spate = participanții întind mâinile spre spate
- Val mexican = se ridică mâinile sus (ca la fotbal)
După ce experimentează de câteva ori, facilitatorul introduce schimbări în modul de a executa comenzile. Iată noile mișcări:
- Sus = mâinile la stânga
- Spate = val mexican
- Jos = mâinile la dreapta
- Față = mâinile jos
- Stânga = mâinile la spate
- Dreapta = mâinile la stânga
- Val mexican = mâinile jos
Participanții experimentează de câteva ori, apoi facilitatorul va da comenzile din ce în ce mai repede. La un moment dat, participanții vor pierde controlul și se va produce haos si hilaritate.
Facilitatorul încheie jocul și invită participanții să ia loc și să reflecteze împreună cu privire la joc.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Care a fost sarcina? Ați reușit să o duceți la bun sfârșit?
- Cum v-ați simțit în timpul exercițiului?
- A fost greu? Ușor? De ce?
- Care ar fi câteva lecții despre învățare pe care le puteți desprinde din acest joc?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să identifice diferența între ce înseamnă învățarea și dezvățarea
- A – Să identifice câteva principii ale învățării
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- A învăța să Înveți
Valori
- Perseverenţă
- Plăcerea de a învăţa
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
Adaptare după Paul Kloosterman, Mark E. Taylor, Learning to Learn in Practice, Handbook for facilitators, 2012