Tema activității
- Luarea deciziilor
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
Descriere
Materiale necesare: Anexă – Ghid de luare a deciziilor
Durata activității: 30 de minute
Acesta este un exercițiu individual care îi ajută pe participant să pună în practică, în viața lor, tot ceea ce au învățat în legătură cu luarea deciziilor.
Pregătire și facilitare
Explicați grupului că există câțiva pași în procesul de luare a deciziilor. Prezentați etapele de la o hârtie flipchart (pregătită în prealabil):
- Defineşte-ţi decizia ta: ia un moment și scrie pe foaie decizia pe care încerci să o iei
- Identifică-ți obiectivul real: ce vrei să obții?
- Notează-ți opțiunile: identifică fiecare opțiune pe care o ai
- Analizează fiecare opțiune și
ascrie pe foaie avantajele și dezavantajele pentru fiecare dintre ele - Alege opțiunea cu cel mai mare număr de avantaje şi care are cele mai mari șanse de a te conduce la atingerea obiectivului real
- Gândiți-vă la modul în care alții vor fi afectaţi de această opţiune
- Luați în considerare modul în care viitorul vostru va fi afectat de această opţiune
- Consultă-te cu o persoană de încredere, dacă este necesar şi apoi ia decizia finală şi rămâi la ea
- Gândeşte-te la un plan de acțiune
- Pune decizia ta în acțiune
- Evaluează decizia ta
Distribuiți Anexa – Ghid de luare a deciziilor și invitaţi fiecare participant să încerce să soluţioneze cerinţele din fișă. Subliniaţi că ei pot şi chiar ar fi indicat să folosească pașii respectivi atunci când au decizii importante de luat.
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să listeze etapele de luare a deciziilor
- A – Să-și evalueze diferite opțiuni în vederea luării unei decizii
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- A învăța să Înveți
Valori
- Discernământ
- Viziune și perspectivă
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
- Maria Neagu (coordinator), Tiberiu Culidiuc, IMPACT CURRICULUM, Angajabilitate, Fundația Noi Orizonturi, 2011
- http://blog.trainerswarehouse.com/time-management-activities/
- https://access.bridges.com/usa/en_US/choices/pro/content/lessons/ decisionmakingguide/dmg_usa_teachers.pdf
- http://www.taleswithmorals.com/aesop-fable-the-man-the-boy-and-the-donkey.htm