Tema activității
- Comunicare
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
Descriere
Materiale necesare: un text tipărit care să poată fi citit de participanți
Durata activității: <15 minute
Scopul acestei activități este a ajuta participanții să înțeleagă importanța comunicării nonverbale.
Pregătire și facilitare:
Dă-le participanţilor un text, de preferat cât mai scurt, şi cere-le să îl spună în diferite moduri, cu diferite intonaţii în funcţie de starea pe care o au de interpretat.
Exemplu: Ursul doarme, ursul doarme, a uitat demult de foame. Ursule hop, ursule hop, ieşi afară din bârlog!
Participanţii trebuie să spună această frază având diverse stări de spirit: nervos; speriat; bucuros; extaziat; melancolic; supărat; nerăbdător; lacrimogen; nedumerit; îndrăgostit; dramatic; bâlbâit; visător; glumeţ; somnoros; beat. În urma activități puteți să aveți o discuție despre comunicarea nonverbala și despre modul în care acesta este importantă în comunicare.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Cum vi s-a părut acest joc?
- Ce ați observat la schimbarea intonației?
- În ce măsură credeți că stările noastre înfluențează modul în care comunicăm verbal?
- În ce măsură credeți că contează în comunicare, comunicare nonverbală?
- Ați fost vreodată provocați cu privire la interpretarea unui mesaj din cauză că cineva transmițea ceva verbal dar nonverbal transmitea altceva?
- Ași putea să dați un exemplu?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A- Să exerseze comunicarea nonverbala și diferite stări emoționale
- A- Să identifice diferența între comunicare verbală și comunicare nonverbală
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
Valori
- Creativitate
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi