Tema activității
- Înțelepciune
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
- Lucru pe grupe
Descriere
Materiale necesare: anexa VIA, pixuri, foi A, postituri, etc
Durata activității: 50 minute
Scopul acestei activități este de a-i familiariza pe membrii IMPACT cu valorile VIA și de a-i ajuta să identifice valorile sau trăsăturile de caracter pe care cred că le-au exersați în urma implementării proiectului IMPACT.
Pregătire și facilitare: Distribuiți-le participanților anexa Valori în Acțiune (de mai jos) și lăsați-i câteva minute să parcurgă lista celor 24 de trăsături de caracter. Apoi, invitați-i să se împartă în grupuri de câte 2-3 și să-și aleagă individual din listă câte cinci valori pe care ei consideră că și le-au dezvoltat în IMPACT. Invitați-i să le încercuiască și să scrie în dreptul lor un exemplu/o situație concretă prin care IMPACT i-a ajutat să-și dezvolte acea trăsătură (de exemplu, membrii care au vopsit gardul parcului în cadrul proiectului și cărora nu le-a mulțumit nimeni pot folosi acest exemplu pentru învățarea bunătății – a face lucruri pentru alții fără a aștepta ceva în schimb).
După ce fiecare și-a ales câte cinci exemple, reuniți-i pe participanți și invitați fiecare grup să-și împărtășească impresiile cu restul membrilor clubului. După ce au încheiat, purtați o scurtă discuție, pornind de la următoarele întrebări:
Întrebări de debriefing/procesare:
- A fost dificil să identificați cinci valori pe care le-ați exersat în timpul proiectului? De ce da sau de ce nu?
- Ce semnifică aceste valori pentru voi?
- Care dintre valorile din această listă vi se pare cele mai importante 3 valori pentru viața voastră? (dați timp de reflecție și stațiu de împărtășire).
- Cum vă afectează aceste valori felul de a lua decizii sau de a vă trăi viața de zi cu zi?
- Cum altfel ați putea să vă dezvoltați aceste valori și să învățați să le aplicați în viața de zi cu zi?
- Cu ce obstacole v-ați putea confrunta în cazul în care ați decide să trăiți după aceste valori? Cum credeți că veți putea depăși aceste obstacole? Cum vă poate susține IMPACT să le depășiți?
- Ce alte două valori ați dori să vă dezvoltați pe viitor în IMPACT- poate cu ocazia următorului proiect? Dați timp ca fiecare să să gândească, să le scrie pe un postit fiecare și să le pună pe flipchart. Acestea vor fi un indicator și pentru liderul IMPACT să știe pe ce tipuri de activități să insiste pentru a contribui la exersarea acestor valori.
Obiective de învățare
- A-Să identifice cele 24 de valori VIA;
- A-Să aleagă maxim 5 valori pe care simt că le-au exersat în timpul implementării unui proiect de învățare prin serviciu în folosul comunității;
- A-Să identifice două valori pe care ar vrea să le exerseze mai mult în timpul implementării unui proiect de învățare prin serviciu în folosul comunității;
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- A învăța să Înveți
Valori
- Plăcerea de a învăţa
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
Rashid, Tayyab and Canada, Afrozem Anjum. 2014. “Ways to Use VIA Character Strengths.” Values in Action. Retrieved May 4, 2016 (http://www.viacharacter.org/resources/ ways-to-use-via-character-strengths/).