Conferința Internațională de Service-Learning la Cluj-Napoca

28 martie 2019

De 18 ani susținem învățarea prin proiecte de service-learning în școlile din România. Prin programe de formare pentru profesori, micro-finanțări, dezvoltare de  materiale educaționale sprijim anual peste 400 de profesori și peste 3000 de elevi să învețe prin această abordare educațională despre subiecte relevante și actuale din societatea noastră.

Anul acesta alături de Transylvania College, Universitatea Babeș-Bolyai cu și sprijinul și îndrumarea CLAYSS Argentina suntem onorați să găzduim Săptămâna Service-Learning, singurul eveniment de acest tip din Europa Centrală și de Est.

 

Activitățile incluse în Săptămâna Service-Learning

Această Săptămână de service-learning cuprinde următoarele evenimente:

1 A. Formare pentru Formatorieveniment ce urmează să fie confirmat – 2-3 iulie

1 B. Pedagogia de service-learning: training3-4 iulie (detalii:  https://www.globalsocialleaders.com/romania/)

2 Vizite în locuri unde s-au realizat proiecte de service-learning și la Întâlnirea părților interesate – 4 iulie

3 Conferința formatorilor și a mentorilor de service-learning – 5 iulie

4 Întâlnirea anuală a rețelei de service-learning din Europa Centrală și de Est – 6 iulie

Vom organiza prezentări și ateliere de lucru pentru participanții cu experiență diversă în dezvoltarea proiectelor de service-learning, cu participarea specialiștilor de top din America Latină și Europa.

 

Cine participă?

În perioada 2-6 iulie 2019 în România se întâlnesc reprezentanți ai școlilor, universităților, organizațiilor non-guvernamentale și ai instituțiilor publice din România, Bosnia&Herzegovina, Kosovo, Slovacia și Croația pentru a întări capacitatea regională de a susține învățarea prin proiecte de service-learning, dar și pentru a consolida cooperarea cu Rețeaua Latino-Americană de Service-Learning.

Cu această ocazie, în data de 5 iulie 2019, vă invităm la Conferința Internațională de Service Learning, ediția a II a, care are loc anul acesta în România la Cluj Napoca. Este o oportunitate pentru școli și profesioniști în educație interesați de răspândirea pedagogiei service-learning pentru a strânge, a împărtăși idei și practici și a imagina viitorul proiectelor de service-learning în Europa Centrală și de Est.

Participanții vor fi reprezentanți ai tuturor nivelurilor de învățământ din țările din Europa Centrală și de Est (preșcolari, școli, universități, organizații ale societății civile și alte instituții legate de sectorul educațional).

Speakerii cu care te vei întâlni în 5 iulie

La Conferința Internațională de Service-Learning, vei putea să te inspiri din ceea ce vor prezenta speakerii internaționali, printre care se regăsesc și Roser Batlle, Luz Avruj și Alžbeta Brozmanová Gregorová.

 

Roser Batlle este pedagog specializat în service-learning și este dedicată repartizării service-learning-ului în întreaga Spania.  

De mai bine de 30 ani, Roser Battle și-a dedicat timpul ca voluntar sau ca profesionist, activând ca profesor non-formal, profesor educațional, trainer pentru educatori și lideri sociali, activând și în cadrul școlii sau la Consiliul Municipal, la universitate și în mișcări sociale.  Este autor de cărți de specialitate, articole și ghiduri practice în service-learning.

Totodată, Roser Battle este fondatorul Spanish Network of Service-Learning, face parte și din Ibero-American Network of Service-Learning și din Ashoka Social Entrepreneurs Network.

Marile pasiuni ale lui Luz Avruj au fost dintotdeauna Educația și Dezvoltarea Socială, activând de-a lungul timpului în ambele domenii. Absolventă la UNSAM (Management of Nonprofit Organizations),(Specialist in Education) și la Universidad Bolivariana de Chile (Social and Inter-Institutional Networking), aceasta a activat în școli și universități –  ca profesor și trainer, colaborând și cu organizații sociale pe această arie și dezvoltând materiale educaționale de mai bine de 20 ani.

A colaborat cu diverse companii importante în negocierea și managementul conflictului.

În prezent, Luz este trainer coordonator la CLAYSS, profesor la Maimónides University și în Programul de Service-Learning în Ortega și Gasset Foundation, predând în engleză studenților nord-americani. Recent, Luz Avruj a coordonat un program de dezvoltare a Service-Learning-ului în Europa Centrală și de Est la CLAYSS.

Încă din 2017, Alžbeta Brozmanová Gregorová lucrează ca pro-decan în colaborările internaționale și relații publice. În munca sa educațională și științifică și în activitățile sale, atenția îi este îndreptată către voluntariat, service-learning, sectorul ONG –urilor la nivel național, dar și project management, tineri și muncă socială. A publicat articole și studii de cercetare în acest domeniu.

De 6 ani, este coordonatorul de strategie de service-learning la Matej Bel University, iar timp de 16 ani a fost manager al centrului regional de voluntariat. A luat parte la pregătirea anumitor documente strategice și legislative în voluntariat (Act on Volunteering, the Program for the Support of Volunteering and Volunteer Centers; Youth Strategy).  Din anul 2011 este vice-președinte la Platform of Volunteer Centers and Organizations în Slovacia.

Cu o vastă experiență în domeniul educațional, Candelaria a lucrat ca profesor și consultant în școli, participând, reprezentând și ajutând profesioniști în a modela și a implementa proiecte educaționale și ale comunității. Candelaria este profesor de engleză  în Buenos Aires și trainer de cursuri dedicate service-learning-ului în spaniolă, engleză și portugheză la CLAYSS AC.

În prezent, este membru al comitetului organizațional la International Service-Learning Week in Buenos Aires, dar și responsabilă pentru partea de secretariat la Ibero-American Service-Learning Network. 

Prin funcția pe care o deține, Edina are ca scop principal ca MIOS să devină un centru de excelență pentru dezvoltarea organizațională a școlilor și educația pentru profesori.

În viziunea Edinei, Școala Comunitară devine o parte integrală a sistemului educațional, ca un model cu capacitatea de a susține dezvoltarea personală și colectivă a celor implicați. Astfel, Edina colaborează îndeaproape cu stakeholderii relevanți în acest domeniu, învățându-i pe cei implicați de la metodologii la evaluări. Pasiunea Edinei este exprimată prin procesul și metodele de învățare, care sprijină învățarea activă. Cum am putea reuși să facem învățarea să devină relevantă și de folos fiecărui copil? Service-Learning este unul dintre cele mai cuprinzătoare răspunsuri la această întrebare.  

Edina își dedică timpul în munca cu profesorii, cu scopul de a îmbunătăți aptitudinile de învățare, folosind abordări inovatoare și creative prin inteligența colectivă.

Totodată, aceasta consideră că socializarea și împărtășirea experiențelor și bunele practice sunt cele mai eficiente metode de a învăța, împreună cu depășirea prejudecăților. La nivel internațional, ea contribuie la dezvoltarea Școlilor Comunitare, Service-Learning Network în Europa Centrală și de Est și la The Network of nonviolent communication din Bosnia și Herzegovina.

Anca Gaidoș este director operațional la Fundația Noi Orizonturi din anul 2015. În 2007, Anca a dat startul curriculumurilor educaţionale pentru programul IMPACT, iar din 2013 s-a alăturat echipei Noi Orizonturi ca fundraiser şi manager de proiect pentru campania de Debit Direct. Îi plac provocările şi crede în puterea educaţiei complementare școlii de a schimba oameni și comunități.

A lucrat timp de 20 ani în sectorul neguvernamental, în poziţii de dezvoltare de programe şi consultanţă organizațională și antreprenorială, în special dedicate mediului rural. Este recunoscătoare pentru experienţele bogate şi pentru oamenii frumoşi pe care îi întâlneşte în fiecare zi de lucru şi se bucură să pună umărul la dezvoltarea unor programe care schimbă noţiunea de educaţie în România.

Mona Prisacariu s-a alăturat echipei Noi Orizonturi la începutul anului 2018, pentru a ține legătura cu partnerii din țările care au adoptat modelul IMPACT/SKYE al fundației și promovează la nivel internațional educația de calitate, care pune în centru tinerii. Mona este activă în sectorul neguvernamental din 1999, trăind experiențe extraordinare în fiecare din organizațiile locale și internaționale în care a lucrat, de la facilitator comunitar în satele izolate din România, până la manager de programe pentru minorități. Timp de 7 ani a locuit în afara României, în Egipt, Tajikistan și Turcia, lucrând pe proiecte care promovează voluntariatul, împuternicesc comunitățile locale și apără drepturile femeilor.

Anamaria Boghean coordonează și sprijină cluburile din proiectul GreenIMPACT, unde tinerii pun în valoare patrimoniul natural și cultural din ecodestinațiile în care locuiesc, pentru dezvoltarea ecoturismului.

Anamaria s-a alăturat Fundației Noi Orizonturi când s-a întors în țară, după 6 ani în care a studiat și a lucrat în Franța, în domeniul dezvoltării regionale și în Marea Britanie, într-un start-up. Experiențele în domeniul educației pe care le-a avut în Franța, Rusia și Liban au determinat-o să își dorească să contribuie la o educație cu sens în România.

Simina Bejenaru e un dascăl dedicat care face parte din echipa Transylvania College din anul 2000. Dorește să fie mereu eficientă și inovatoare, șlefuindu-și stilul de predare în acord cu cele mai moderne abordări în domeniul educației.
Cel mai mult îndrăgește interacțiunea directă cu copiii, fiind motivată de creativitatea lor, de abilitatea de a învăța, de inocență și pasiunea de care elevii dau dovadă.
Simina coordonează Departamentul Primar – Linia Românească, este mentor în Service-Learning și formator în diferite programe de dezvoltare profesională.

Florentina Ghișa este profesor și SL mentor la Transylvania College. Lucrează în activitățile cu voluntari de 15 ani, având ocazia să se inițieze în această muncă la Asociația de Voluntari Pro Vobis din Cluj-Napoca.
De 8 ani de când lucrează la Transylvania College, Florentina afirmă că a dezvoltat parteneriate cu diferite asociații și instituții de învățământ și cultură, pentru a oferi copiilor – de la grădiniță până la liceu – posibilitatea de a se implica activ în viață și folosul comunității. Astfel, evoluția de la implicarea în comunitate prin voluntariat la conceptul de Service-Learning a fost un pas firesc, natural pentru școala din care face parte.

Florentina este recunoscătoare că are ocazia să lucreze cu copii de diferite vârste și să observe cum în fiecare an procesul de învățare se îmbină din ce în ce mai bine, frumos, cu nevoile și așteptările societății de azi.

Agenda evenimentului: 5 iulie 2019 – ziua dedicată #ProfilorAltfel

Alte detalii eveniment:

Conferința este gratuită, iar participarea se bazează strict pe bază de înscrieri prin completarea formularului de înscriere aici. Locurile sunt ocupate.

Conferința va avea loc în limba engleză (cu traducere în limba română, dacă este necesar), iar aici găsiți mai multe detalii legate de agendă.

Din partea Fundației Noi Orizonturi vă stăm la dispoziție pentru mai multe detalii la adresa de mail: anamaria_boghean@www.noi-orizonturi.ro.

Alte detalii eveniment:

Conferința este gratuită, iar participarea se bazează strict pe bază de înscrieri prin completarea formularului de înscriere aici. Locurile sunt ocupate.

Conferința va avea loc în limba engleză (cu traducere în limba română, dacă este necesar), iar aici găsiți mai multe detalii legate de agendă.

Din partea Fundației Noi Orizonturi vă stăm la dispoziție pentru mai multe detalii la adresa de mail: anamaria_boghean@noi-orizonturi.ro.

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471