fbpx

Cum putem crește interesul elevilor pentru activități care nu par atractive?

 

16 Martie 2020

Cum putem crește interesul elevilor, chiar și pentru activități care nu par atractive sau interesante pentru ei? Ca să răspundem la această întrebare vom căuta în cercetare. 

Cercetătorii au construit două grupe de elevi. Elevii din grupul de control au avut de urmărit o prelegere. Elevilor din al doilea grup, înainte de prelegere li s-au spus următoarele: că va fi o prelegere care s-ar putea să fie plistisitoare, dar că informațiile pe care le vor obține sunt foarte importante, utile pentru ei și că ar fi de dorit să le urmărească cu atenție. Li s-au adus argumente cu privire la utilitatea, importanța informațiilor respective.

 

Principalele constatări după realizarea studiului:

  • elevii care au primit informațiile înainte de oră au fost mai motivați să urmărească prezentarea, decât ceilalți
  • nivelul de angajare, implicare a celor informați în prealabil a fost cu 25% mai mare decât în cazul celor din grupul de control
  • elevii care au primit argumente cu privire la importanța subiectului au manifestat mai mult interes
  • la nivelul învățării, cei informați în prealabil au obținut rezultate mai bune cu 11% față de cei din grupul de control în ceea ce privește învățarea factuală și conceptuală

 

Implicații la clasă – Sugestii pentru profesori

  • pregătiți-vă, înainte de oră, argumente privitoare la utilitatea unor informații (legați-le pe cât posibil de viața reală a copiilor și de prezentul lor): de ce sunt utile, pentru ce și pentru cine sunt utile, în ce mod sunt utile
  • formulați clar obiectivele lecției, sarcinile și așteptările voastre ca profesori
  • descrieți cum se va petrece ora, ce au de făcut până la final (să aibă imaginea de ansamblu asupra orei)
  • acordați autonomie în rezolvarea sarcinilor
  • dați informații despre cum arată succesul în realizarea sarcinilor și, uneori, puteți vorbi și despre recompense pentru cei care au succes

 

Alte surse

(1) https://www.ted.com/talks/dan_ariely_what_makes_us_feel_good_about_our_work

[2] Busch B & Watson E, (2019) The science of learning. 77 Studies That every teacher needs to know, Routledge, London &NY

 

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@www.noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471