fbpx

Interviu cu directorul Rus Vasile Gabriel – „Încurajăm copiii să fie responsabili și să aibă grijă de sănătatea lor, restul le vom rezolva împreună”

23 martie 2020

Rus Vasile Gabriel este director la Școala Gimnazială „Grigore Silași” din Beclean și a răspuns întrebărilor legate de situația actuală prin care trec elevii și cadrele didactice– școala de acasă.

Despre ce platforme folosesc profesorii pentru cei peste 800 elevi din școală și cum gestionează această situație, regăsiți în cele ce urmează.

Ce platforme folosește școala și cum s-a decis asta?

În prezent folosim ZOOM-ul prin care țin legătura cu colectivul de profesori și luăm decizii cu privire la modul în care se lucrează cu elevii, ce tip de activități ne-ar ajuta pe noi și pe elevi să facilităm: de recapitulare, aprofundare, predare de noi conținuturi, etc.  ZOOM–ul este o platformă accesibilă, foarte comodă, în care ne conectăm ușor unii cu alții.

Urmează să folosim Google Classroom și Google Meet, școala are cont, iar informaticianul școlii împreună cu psihologul se ocupă de formarea claselor, alocă parole pentru profesori și pentru elevi și de săptămâna viitoare elevii școlii vor desfășura ore online pe această platformă.

Ce fel de sarcini le dăm elevilor în această perioadă ?

Nu stăm pe loc, lecții în online se desfășoară la limba română, engleză și la învățământul primar, doar că pe  ZOOM. Tocmai am asistat la o oră de limba română la clasa a VIII-a unde profesorul a postat un video, după care au discutat pe marginea lui și au făcut exerciții aplicative.  A mers foarte bine.

Unii colegi folosesc platforma Adversio, deoarece am recomandat să folosească ce le este mai accesibil lor. Însă cum trebuie să ne aliniem cu toții, probabil vom rămâne la ZOOM, Google Classroom și Google Meet și la grupurile de Whatsapp pe care le are fiecare clasă.  De aceste grupuri se ocupă diriginții, postând acolo teme, sarcini și generând discuții, conversații de interes general, le oferă informații utile elevilor și clarifică mesajele care se aud în mass-media. Sunt alături unii de alții.

Cum reușesc să  sprijine elevii cu acces, dar și fără acces la resurse (internet, calculator, etc)?

În ultima zi de școală (10 martie) fiecare profesor a pregătit un kit de activități, fișe de lucru, materiale, link-uri de acces la materiale educaționale pentru următoarea săptămână urmând să verifice realizarea temelor de către  elevi pe grupurile de whatsapp ale fiecărei clase.

Am identificat un procent de 70-80 %  dintre profesori care au competențele necesare de IT pentru a folosi platforme ca instrumente de lucru cu elevii în online. Pe ceilalți urmează să îi sprijinim în următoarea perioadă. La nivel de elevi – din 820 (ciclul primar și gimnazial), undeva la 600 elevii au acces la internet, calculator, telefon și pot participa la orele online.

„Provocarea noastră este să găsim alternative să ajungem într-o formă sau alta și la ceilalți elevi. Am activat consiliul elevilor, urmează să am întâlnire pe ZOOM cu ei să identificăm soluții pentru colegii lor cu acces limitat la resurse.”

Rolul profesorilor în această perioadă,  pe lângă a-i ține activi pe elevi, este și de a se asigura că procesul de învățare continuă există și de a menține o stare de spirit bună în rândul copiilor, a părinților, să fie alături de ei. Încurajăm discuțiile libere, orele de dirigenție ca elevii să rămână conectați unii cu alții.

Care sunt cele mai mari provocări în această perioadă?

Cele mai mari provocări sunt nesiguranța, nu știm la ce să ne așteptăm, frică, ce se întâmplă cu noi având în vedere situațiile create în alte țări. De aceea, încurajăm copiii să fie responsabili și să aibă grijă de sănătatea lor, restul le vom rezolva împreună după ce trece această criză.

„În continuare, alături de profesori vom implementa soluțiile alese pentru a fi alături de elevii noștri, de a-i ține activi în procesul lor de învățare pentru a nu se simți abandonați și singuri. Suntem împreună chiar și în aceste condiții provocatoare pentru toți.”

Aveți și un mesaj către minister?

Să se transmită în școli hotărâri clare în ceea ce privește modalitatea de pontare a cadrelor didactice, a personalului nedidactic și a personalului de conducere și să se facă tot posibilul să nu ajungem în situația de înghețare a anului școlar. Îi asigurăm că noi, cadrele didactice,  vom face eforturi uriașe pentru că această generație să nu sufere.

 

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471