fbpx

Sunt profesor campion – Câștigătorii concursului #CampioniiPlanetei

15 iunie 2020

Pentru a crea o lume mai sustenabilă și pentru a contribui la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă până în 2030, fiecare dintre noi trebuie să facem schimbări mai mici sau mai mari. Aceste schimbări necesită cunoștințe, abilități, valori și atitudini care să sprijine aceste eforturi, iar școala este locul perfect în care elevii pot învăța despre Obiective și cum anume se pot ei implica.

 

Totul începe cu un plan bun de lecție

De aceea, am provocat profesorii din România să creeze în mod explicit conexiuni între unul dintre cele 4 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) și competențele și conținuturile cerute în programa școlară. Până aici, nici o surpriză. Școala și programa încurajează profesorii să ofere contexte și exemple relevante și actuale de învățare cum este contribuția la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă, iar profilul absolventului diferitelor niveluri de studiu descrie perfect un campion al planetei.

Dacă ceea ce ne oprea să devenim profesori campioni era un pic de inspirație în urma competiției avem răspunsul. Sau mai bine zis răspunsurile. Deși inițial ne-am propus să premiem cele mai bune 10 planuri de lecție în urma jurizării ne-am răzgândit, vom oferi 11 premii!

 

 

Fiecare plan de lecție câștigător ne-a demonstrat că merită să devină inspirație pentru schimbarea sau confirmarea practicilor pedagogice la clasă prin respectarea criteriilor de jurizare:

  1. Obiective de învățare – obiectivele au fost aliniate corect cu programa școlară în vigoare și competențele specifice urmărite de aceasta;
  2. Evaluare formativă – conținutul și abilitățile evaluate au corespuns obiectivelor și descrierii lecției. Ne-au bucurat și mai mult exemplele concrete prin care profesorii au făcut evaluarea inițială și au propus scenarii alternative;
  3. Conectare – a fost clară, explicită și demonstrată conexiunea cu cel puțin un Obiectiv de Dezvoltare Durabilă;
  4. Predare-învățare – au folosit strategii variate care duc nu numai la cunoașterea conținutului, ci la exersarea noilor cunoștințe;
  5. Procedură – au oferit o explicație clară și detaliată a tuturor pașilor din lecție, astfel încât altcineva să poată facilita lecția fără nici o dificultate;
  6. Materiale – materialele au fost potrivite pentru lecție;
  7. Încheiere – au inclus proceduri pentru închidere prin care au ajutat elevii să reflecteze asupra propriului rol;
  8. Instrumente digitale (Bonus) – pentru profesorii curajoși care au inclus cel puțin un instrument online relevant pentru conținutul propus.

Nu vă mare reținem și vă prezentăm lista câștigătorilor:

 

Propunător plan de lecție Școala reprezentată Clasa Disciplina ODDul Titlul lecției
Marin Alina-Marilena Școala Gimnazială „Vlaicu Vodă”, Slatina, jud. Olt. 1 Dezvoltare Personală ODD 4 Misiune posibilă
Cobzaru Ștefania Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri”, Roman, jud. Neamț 2 Dezvoltare Personală ODD 3 Povestea săpunului
Covor Daniela Liceul Tehnologic Nr. 1, Fundulea, jud. Călărași. 2 Matematică Și Explorarea Mediului ODD 11 Campionii
Ene Tina Elena Școala Gimnazială „Sfânta Vineri”, Ploiești, jud. Prahova. 5 Geografie ODD 11 Mai avem timp?
Iorga Marinela Monica Școala Gimnazială Nr. 2, Videle,jud. Teleorman. 7 Istorie ODD 10 De la Holocaust la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă
Timofte Andreia Camelia Școala Gimnazială „George Emil Palade”, Buzău. 7 Disciplină Integrată – Clil ( Orientare Și Limba Engleză) ODD 4 Obiectivele de Dezvoltare Durabilă
Boșcodeală Felicia Elena Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”, Buzău. 8 Consiliere Și Dezvoltare Personală ODD 3 ODD 4 ODD 10 ODD 11 Cum va fi lumea mea în anul 2030?
Diaconescu Codrina Scoala Gimnaziala nr. 1, Sănduleni, jud. Bacău. 8 Biologie ODD 11 Rândunica -de la mit la realitate
Morar Claudia Liceul Teoretic “Lucian Blaga”, Cluj-Napoca, jud. Cluj. 9 Limba Engleza/Dirigentie ODD 3 ODD 4 ODD 10 ODD 11 Raport despre școala mea
Paul Anca Melania C. N. „Johannes Honterus”, Brașov. 10 Limba Engleza ODD 11 Planet issues
Dumitrescu Aurora Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Târgu-Jiu, jud. Gorj. 11 Geografie ODD 11 Așezări umane durabile

 

 

 

 

Felicitări tuturor câștigătorilor! Avem și premii pentru voi

Fiecare profesor care a propus o lecție câștigătoare va primi premii, în bani, în valoare de 1000 Ron, pentru achiziția de abonamente la instrumente online precum: Zoom, OpenLearning, Storybirds etc.

 

Resurse #GatadePredat

În următoarea perioadă veți avea ocazia să vă inspirați din planurile de lecție propuse de cei 11 câștigători. Vara aceasta pregătim un ghid de bune practici astfel încât în noul an școlar să formăm și mai mulți #campioniaiaplanetei.

Rămâi alături pe pagina de FacebookInstagramLinkedIN!

 

Despre Campionii Planetei cu Lidl România

Programul Campionii Planetei este realizat împreună cu Lidl România cu scopul de a susține tinerii care se implică în societate, vin cu soluții practice și aduc un impact chiar și de acasă pentru ei, familiile lor și în special comunitate.

Concursul Campionii Planetei a avut ca scop motivarea tinerilor și profesorilor să conecteze învățarea de viața reală și problemele globale prin cele 4 Obiective de Dezvoltare Durabilă pe care le-am promovat pe parcursul acestui concurs.

 

#CampioniiPlanetei #LidlRomânia #NoiOrizonturi #BineinComunitate

 

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@www.noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471