fbpx

Recrutăm liceeni la EduLab – Programul de antreprenoriat în educație

2 iulie 2020

Te-ai gândit vreodată care ar trebui să fie „super-puterea” ta pentru a te descurca în orice situație, indiferent de mediul din care provii, vârsta sau „încurajările” pe care le primești de la cei din jurul tău?

Ei bine, una dintre aceste super-puteri care te pot ajuta să devii o persoană curajoasă, inovatoare, cu inițiativă, perseverență și cu gândire strategică este…gândirea antreprenorială.

Dacă îți dorești să îți dezvolți această abilitate în mod practic și să îți și ajuți comunitatea, alătură-te nouă și aplică la programul EduLab – programul de antreprenoriat în educație.

 

Ce este EduLab?

Un laborator de învățare pentru liceenii din mediul rural, care îi ajută să își dezvolte gândirea & abilitățile antreprenoriale. Programul este lansat de Fundația Noi Orizonturi împreună cu VITAS România, iar timp de 4 săptămâni, ghidați de experți și mentori, 45 de liceeni vor parcurge într-un program online toate etapele construirii unui proiect de antreprenoriat în educație, cu scopul de a sprijini copiii mai mici din satul/comuna lor pentru a merge mai pregătiți la școală din septembrie.

Cei 45 de liceeni, organizați în 15 echipe de câte 3 persoane, vor parcurge etapele de mai jos, iar cele mai bune 10 echipe vor primi un premiu în valoare de 2000 de lei pentru implementarea ideilor câștigătoare.

Poiectele dezvoltate în timpul programului vor fi prezentate în fața unui juriu format din experți în domeniul antreprenoriatului și astfel se vor decide cele mai bune 10 idei de antreprenoriat în educație, ce vor fi premiate și sprijinite în implementare.

 

 

La ce provocare veți găsi soluții prin proiectele voastre?

Inegalitatea de șanse la educație este una dintre problemele fundamentale cu care se confruntă sistemul de învățământ preuniversitar din România. 4 din 10 copii din România (cei mai mulți din mediul rural) au părinți în şomaj sau cu venituri mici, ceea ce se traduce în condiţii de locuit precare, îngrijirea inadecvată a sănătăţii şi bariere în accesul la învăţământ, cultură, sport şi petrecerea timpului liber.

Perioada COVID 19 a adâncit și mai mult inegalitățile în rândul copiilor prin faptul că școala s-a mutat în online la care nu toți copiii au acces, astfel că mulți dintre ei au rămas în urmă cu scrisul/cititul/socotitul.

Găsiți o soluție prin care voi, liceeni, puteți ajuta copiii din ciclul primar să fie mai bine pregătiți pentru a relua școala din septembrie.

 

Etapele programului online

 

Etapa 1

21 iulie

09.00-11.00

Întâlnire de cunoaștere, bun venit în program

Întâlnire cu mentorii și echipele de tineri – matching

23 iulie

09.00-11.00

Empatia & definirea problemei

înțelegerea beneficiarilor și a cauzei

Etapa 2

30 iulie

09.00-11.00

Ideația

Generarea de idei pentru a găsi cât mai multe soluții

Etapa 3

6 aug

09.00-11.00

Prototiparea

Realizarea unei machete a produsului/serviciului dezvoltat

Etapa 4

10 aug

09.00-11.00

Testarea & Pitch de prezentare a proiectului

„Vindeți” produsele/serviciile dezvoltate sub forma unui discurs de prezentare

12 aug

09.00-11.00

Repetiții/pregătirea pentru prezentarea finală

Repetarea prezentării

13 aug

17.00

Jurizare – prezentarea proiectelor și anunțarea câștigătorilor

Evenimentul de jurizare va fi public, în online, și se vor stabili cele 10 echipe câștigătoare.

 

Timp necesar în medie 5 ore/săptămână după cum urmează:

  • 2 ore/sesiune online în intervalul 09.00-11.00;
  • 1 oră/ săptămână întâlnire cu mentorul.
  • minim 2-3 ore de lucru în echipe înafara programului online pentru realizarea taskurilor.

După fiecare întâlnire online se vor lansa mici task-uri pentru întâlnirile viitoare, la care veți lucra cu colegii voștri de echipă online și/sau off-line (în aer liber, păstrând distanța socială). Aceste task-uri vă ajută practic să pregătiți pas cu pas proiectul pentru prezentarea finală.

Beneficii. Merită să fii la Edulab

  • Vei avea ocazia să îți dezvolți valorile, abilitățile și gândirea de tip antreprenorial: inovația, perseverența, curajul, gândirea strategică, principii de marketing, realizare de bugete, discurs de vânzare, etc. Acestea vor fi parte din bagajul tău ca viitor adult!!!
  • Vei avea alături de tine un mentor care va fi alături de tine pas cu pas (online), în conceperea și implementarea proiectului de antreprenoriat în educație
  • Vei avea acces la informații și webinarii susținute de antreprenori cu experiență
  • Echipa ta va primi un kit pentru realizarea prototipului– materiale consumabile (hârtie colorată, cartoane, lipici, markere, etc.)
  • 10 din 15 echipe, cu ideile cele mai bune vor primi 2000 de lei ca premiu pentru implementarea ideii
  • Tu și colegii de echipă veți avea ocazia să faceți ceva concret pentru comunitatea voastră.

Cine se poate înscrie?

Liceenii care locuiesc în mediul rural (chiar dacă studiază într-un oraș). Vă puteți înscrie în echipe de câte 3 persoane, sau vă puteți înscrie individual urmând ca noi să facem potrivirea în funcție de comunitățile din care faceți parte.

Înscrierile se fac în baza unui formular online, până la data de 14 iulie și vom selecta 45 de tineri, adică 15 echipe de câte 3 persoane. Fiecărei echipe i se va aloca un mentor care le va fi alături în partea de concepere și implementare a proiectului.

 

 

 

Completați unul dintre formularele de mai jos, în funcție de categoria pentru care optați:

  • Înscriere în echipă (3 liceeni), formular AICI:
  • Înscriere individuală. Formular AICI:

 

Pentru înscrierile individuale, vom face alocarea liceenilor într-o echipă în funcție de satul din care provin (e important să fie din același sa/comună sau foarte aproape). În cazul în care nu există minim 2 liceeni din aceeași regiune există riscul nealocării unei echipe.

Selecțiile se vor realiza pe baza următoarelor criterii. Este necesar ca liceenii:

  • Să locuiască într-un sat/comună
  • Să propună o idee/soluție realistă & inovativă pentru educația copiilor din satul lor
  • Să își cunoască bine comunitatea/beneficiarii
  • Să fie motivați și să își asume participarea pe toată durata programului (acordul părinților)
  • Să fie dispuși să lucreze cu echipa sa și în afara porgramului online pentru implementarea task-urilor
  • În cazul în care câștigă împreună cu echipa sa unul dintre cele 10 premii, să își asume implementarea proiectului.

Calendarul Proiectului

Activitate

Perioadă

Lansarea apelului de selecţie şi înscrierea grupurilor de tineri în proiect

29 iunie- 14 iulie 2020

Selecţia celor 15 grupuri de tineri în proiect (3 elevi/echipă)

17 iulie 2020

Desfășurarea programului online de antreprenoriat în educație & dezvoltarea proiectelor

21 iulie- 12 august 2020

Eveniment public/online de pitch și jurizare a ideilor de antreprenoriat în educație

13 august 2020

Implementarea proiectelor

14 august – 14 septembrie

 

Pentru detalii, ne puteți contacta pe adresa de mail: lidia_bondiuc@noi-orizonturi.ro

Despre Vitas România (Vitas IFN SA)

Vitas se numără printre pionierii facilitării accesului micilor întreprinzători din România, la finanţare bazată pe analiza capacităţii şi potenţialului şi nu a posibilităţii de acoperire cu garanţii reale imobiliare. Au început în 1996 şi de atunci finanţează micii întreprinzători români ce au acces limitat la credite.

Vitas România este o companie a Global Communities, o organizaţie non-guvernamentală americană activă la nivel mondial de peste 60 de ani, ce lucrează în strânsă colaborare cu comunitățile din întreaga lume pentru a aduce schimbări durabile menite să îmbunătățească modul de viață al persoanelor vulnerabile.

Misiunea Vitas este de a oferi produse şi servicii financiare care să răspundă nevoilor clienţilor si de a susţine dezvoltarea personală, a afacerii şi a comunităţii în care trăiesc.

La Vitas, nu conteaza cât de mic ești acum, conteaza cât de mare poți deveni.

Mai multe despre Vitas, aici: https://www.vitasromania.ro/

 

 
 

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

comunicare@www.noi-orizonturi.ro

0254 564 471