fbpx

Cel mai fain uriaș din oraș

 

 

25 septembrie 2020

de Julia Donaldson și Axel Scheffler

Povestea este despre un (suflet) uriaș care, după ce își cumpără tot felul de haine faine ca să-și schimbe cămeșoiul cel jerpelit și sandalele vechi, alege să le dea unor animăluțe care au nevoie de ajutor: girafa e răcită și are nevoie de un șal – astfel că primește cravata cea nouă a lui George uriașul, țapul are nevoie de pânză pe catarg – el primește cămașa; o familie de șoricei primește un pantof drept casă; un pui de vulpe primește o șosetă drept sac de dormit; un cățel primește cureaua cea nouă a lui George, care se face potecă uscată pentru ca acesta să treacă peste mlaștină. Generozitatea lui George, care își regăsește hainele vechi atât de dragi lui, este răsplătită de animalele pe care le-a ajutat cu o coroniță și o scrisoare de la animalele pe care le-a ajutat și care îl declară cel mai prietenos uriaș din oraș.

De ce am ales această carte?

Am ales cartea pentru că oferă lecții despre generozitate, despre grija față de semeni, despre apreciere. Ilustrațiile vii, atractive redau detaliat pățaniile micilor animale, dar și bucuria și aprecierea lor de a primi ajutor. Prin reluarea textului cântecelului vesel al lui George, pe când se termină povestea, cititorii au rezumatul gata formulat.

George, modest și vesel, ne învață o lecție despre cum un suflet uriaș nu stă pe gânduri dacă să dea sau nu bunurile sale pentru a-i ajuta pe cei necăjiți. George acționează fără ezitare și dă literalmente cămașa de pe el pentru a alina supărarea semenilor.

Ce activităţi se pot face pe marginea ei?

Înainte de citire, copiii pot fi antrenați în discuții despre ce înseamnă bunătatea, generozitatea, prin ce gesturi putem arăta că ne pasă de cei din jurul nostru care sunt necăjiți. Activitatea de citire propriu-zisă se pretează la opriri pentru a anticipa pe cine va ajuta George și cum. După încheierea lecturii, reflecția în care îi antrenăm pe copii poate fi dirijată spre revizitarea ideilor de la început – ce înseamnă și cum se poate manifesta generozitatea, solidaritatea, grija față de semeni.

Alte activitățile care se pot realiza după lectură includ învățarea unor cuvinte noi (bordei, jerpelit, catarg, romb etc.), construirea unei case pentru uriaș (pe echipe, copiii pot concura pentru a realiza cea mai mare/ înaltă și stabilă construcție într-un interval de timp dat) din materiale precum scobitori, paie, carton, plastilină, agrafe de birou etc., reconstituirea ghetei uriașului dintr-o cutie de carton – cât de mare ar fi aceasta dacă ne ghidăm după imaginile din carte, cum se compară un astfel de pantof cu pantoful unui copil – de câte ori e mai mare, ce dimensiuni ar avea etc. Nu în ultimul rând, copiii pot compune o melodie pentru cântecelul lui George și pot scrie scrisori prin care să exprime recunoștință și apreciere față de cei care i-au ajutat sau îi sprijină în diverse contexte.

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0727 301 245