fbpx

Cum să-ți pui o dorință de ziua ta –

10 reguli obligatorii

 

 

25 septembrie 2020

de Beth Ferry și Tom Lichtenheld

Povestea aceasta amuzantă este un veritabil rețetar nu doar pentru aniversarea zilei de naștere, dar pentru orice aniversare – cum ar fi, de exemplu, aniversarea a 10 zile de activități de învățare relaxante – cu scLipici – pentru copii de școală primară, într-un cadru estival.

Cele 10 reguli sunt:

  1. trebuie să fie ziua ta (sau pe-aproape);
  2. trebuie să dai o petrecere, cu pălării, confetti și baloane;
  3. trebuie să ai un desert suficient de solid pentru a susține regula următoare;
  4. să ai ceva aprins în care să sufli;
  5. trebuie să se cânte;
  6. trebuie să închizi ochii;
  7. trebuie să inspiri adânc;
  8. trebuie să-ți pui o dorință;
  9. trebuie să stingi lumânările dintr-o suflare;
  10. trebuie să ții dorința secret.

Bineînțeles, autorii cărții s-au gândit la tot soiul de vietăți care ar putea să aniverseze, de aceea există multe reguli și recomandări care se aplică doar în cazuri speciale. De exemplu, dacă ești o gânganie, poate că e mai potrivit să ți se ureze „la multe ore!”, dacă ai un corn ascuțit, țepi sau alte asperități periculoase, renunță la baloane, dacă ești balenă, nu e recomandabil să ai lumânări, ci mai bine inviți niște meduze fluorescente la petrecere …

De ce am ales această carte?

Am ales cartea pentru că este amuzantă pentru orice categorie de vârstă de cititori, pentru că ne oferă un segment divers al lumii animale, dar înainte de toate, pentru că creează cadrul perfect – festiv – pentru încheierea școlii cu scLipici mai ales prin faptul că îndeamnă cititorul să-și pună o dorință măreață. Ne așteptăm ca activitățile școlii cu scLipici să aibă impact mult după încheierea celor 10 zile. Copiii au nevoie de inspirație, de motivare pentru învățare cel puțin la fel de multă ca de competențele de bază a căror dezvoltare au sprijinit-o aceste activități. Convingerea că pot să progreseze dacă își doresc acest lucru este o sămânță pe care am încercat să o sădim constant în sufletele copiilor.

Ce activităţi se pot face pe marginea ei?

Înainte de citire, copiii pot fi antrenați în discuții despre motivele pentru care celebrăm și modalități diferite de celebrare. În timpul citirii, copiii pot anticipa regulile și limitările pe care le sugerează autorii, ajutați de textul care creează suspans la capăt de pagină. După citire, pe lângă exersarea cititului și completarea jurnalului de reflecție, copiii pot ei înșiși face pregătiri pentru a marca – în cazul nostru – 10 zile cu scLipici la școală. Pălăriile, baloanele, gândurile de recunoștință sunt toate ingrediente de pregătit.

În plus, pentru că în cartea aceasta apar o serie de animale – care mai de care pricepute la derularea sărbătorilor – putem să învățăm și niscaiva zoologie. De ce scuipă cămila? Care prieteni înaripați cântă (mai) frumos și care nu s-ar califica la a-ți cânta „la mulți ani”? De ce unor vietăți ar trebui să le urăm „la multe ore” mai degrabă decât la mulți ani? Nu în ultimul rând, dorințele trebuie formulate și acest lucru solicită niște reflecție.

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0727 301 245