fbpx

2020 – „De la față în față, la interfață”

27 mai 2021

Acum sunt de hârtie, dar pe vremuri, când erau din pânză, oamenii își făcea un nod la batistă ca să nu uite ceva important. Cam asta a reprezentat agenția Node Creative pentru Fundația Noi Orizonturi în 2020: un reminder constant că nu este suficient să faci bine, dacă nu și vorbești despre asta. Creativ, pe înțelesul tuturor și adaptat la context.

Primul contact dintre Agenția Node Crative și FNO a avut loc în toamna lui 2013, prin intermediul unor impacți din Cluj care au bătut la ușa agenției pentru a cere ajutor. Organizau un festival în curtea școlii și căutau niște designeri care să-i ajute să „împacheteze” evenimentul. După ce i-au cunoscut, cei de la Node au fost curioși să afle „de-ai cui sunt” și așa au aflat despre FNO și despre ceea ce face organizația în domeniul educației. Și fiecare membru al echipei, de la Alexandra Pop – project manager la Andrei Cosma, Petre Sabău și Mihai Danciu – seniori designeri, și-au dorit să ajute, pentru că au realizat cât de important și cu sens este ceea ce propun programele FNO. Alexandra, care a intermediat tot timpul relația dintre Node și FNO, răspunde la întrebările despre 2020.

Ce anume face voi pentru FNO?

În general, noi ne îngrijim de imaginea fundației și tot ce presupune aceasta. Mai precis, pregătim hăinuțe/ambalaje pentru programele și inițiativele fundației și avem grijă ca interfața dintre beneficiari, sponsori, parteneri, profesori să funcționeze optim pentru toate părțile și să reușim să traducem ideile oamenilor faini de la FNO, astfel încât mesajul să fie unul țintit. Anul trecut, ne-am ocupat de un nou program marca FNO de care ne-am îndrăgostit la prima citire de brief. Am avut oportunitatea să creăm o identitate simpatică de tot pentru EduLab și să facem o multitudine de materiale conexe: de la website la prezentări PowerPoint, video-uri și chiar design de cursuri online.

Cum contribuie ceea ce faceți la succesul fundației?

Suntem destul de privilegiați, pentru că influențăm foarte mult felul în care oamenii cunosc FNO. Modul în care transpui informația vizual, chiar dacă e o acțiune atât de simplă ca alegerea unui font, are un impact, la nivel subliminal, cel puțin asupra percepției inițiale despre organizație. Ceea ce se întâmplă după, este treaba celorlalți – noi suntem responsabili de prima impresie și simțim că ceea ce facem este destul de important. Venind din afară, nu ne-am dat foarte bine seama cum funcționează programele fundației. Și aici este impactul nostru cel mai mare – ajutăm programele să fie traduse într-un mod cât mai simplu către publicul țintă și luăm informația brută și o digerăm într-un mod cât mai simplu, sau cât mai atractiv, în funcție de cerințele proiectului. Prin bune traduceri vizuale ale ideilor pe care și le propun profesorii și educatorii în cadrul programelor, reușim să facilităm comunicarea și interacțiunea dintre beneficiarii programelor și oamenii din spatele lor.

Care a fost, în 2020, cea mai importantă schimbare pe care ai sesizat-o, lucrând cu FNO?

Circumstanțele care ne-au mutat în mediul online în 2020, ne-au adus mai aproape de FNO și ne-au facilitat comunicarea directă cu persoanele direct responsabile de proiectele fundației, astfel am primit mult mai multă mână liberă și puterea de decizii executive. Practic, am reușit să ajungem la un nivel de încredere foarte ridicat, iar asta ne bucură.

Cum se întâmplau înainte lucrurile?

Înainte, exista o oarecare ierarhie instituțională, iar asta însemna că în toate demersurile noastre aveam de parcurs mai mulți pași până a ajunge la un produs final sau o decizie comună. Implicit, aveam tangență cu mult mai multe persoane.

De ce ai ales această schimbare și nu alta? De ce este importantă pentru tine?

Această schimbare a avut un impact puternic pentru noi, deoarece ne-a făcut să ne simțim și mai apreciați pentru ceea ce facem și pentru că a venit ca o confirmare a încrederii în noi și a abilităților noastre și ne-a eficientizat comunicarea cu fundația. Mă declar o persoană obsedată de eficiență, deci pot să spun că această schimbare mi-a făcut viața mult mai ușoară și mai plăcută.

Ce ai recomanda ONG-urilor din educație, care în 2020 s-au văzut forțate să-și mute activitățile în online?

E mai dificil să faci online educație la un nivel care chiar să aibă impact asupra tinerilor. Pentru că este foarte importantă interacțiunea umană directă, mai ales la vârsta cheie de 14-18 ani. Dar tocmai din acest motiv, ONG-urile din domeniu trebuie să-și pună foarte bine la punct partea de infrastructură, măcar să se vadă cu persoanele implicate. Să meargă mai aproape de tineri și să comunice pe canalele pe care comunică ei – dacă sunt pe TikTok, să se ducă acolo. Și să fie mai deschise să adopte noile trenduri, așa cum fac tinerii. 

 

Articol realizat de Elena Nicolae 

Un an 2020 mai provocator ca niciodată pentru educația copiilor noștri. Avem acum nevoie de fiecare strop de ajutor. Susține activitățile Fundației Noi Orizonturi și direcționează gratuit 3,5% din impozitul pe venit din anul 2020 pentru a face în continuare o diferență pozitivă în dezvoltarea copiilor și tinerilor.

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0727 301 245