Conferința internațională
Arhitecții Educației
Școala comunitară - un nou tip de leadership
O școală comunitară – a comunității, pentru comunitate – este o organizație care învață. Școala comunitară este nu doar un loc – deschis spre vecinătatea ei, care atrage oamenii din comunitate, dedicat comunității sale și o oglindire a eforturilor sale de dezvoltare – ci și un proces perpetuu de auto-actualizare, de căutare a celor mai eficiente moduri de a răspunde nevoilor de învățare ale diversității de oameni din comunitate.
În esență, școala devine o organizație care învață cum să ofere ocazii cât mai relevante de învățare în primul rând pentru copii, dar și pentru adulții din jurul copiilor: părinți, profesori, alți adulți din comunitate. Într-o astfel de școală, convingerile, valorile și normele tuturor se centrează pe învățarea în echipe, prin colaborare și sunt încurajate diverse forme de experimentare și inovare.
Fiecare școală, școală comunitară este dezideratul nostru și tema celei de-a IV- a ediții a Conferinței internaționale Arhitecții Educației. Anul acesta explorăm soluții propuse de experți, academicieni și practicieni din educație și transferăm experiențe relevante în școlile noastre.
Școala comunitară - un nou tip de leadership
O școală comunitară – a comunității, pentru comunitate – este o organizație care învață. Școala comunitară este nu doar un loc – deschis spre vecinătatea ei, care atrage oamenii din comunitate, dedicat comunității sale și o oglindire a eforturilor sale de dezvoltare – ci și un proces perpetuu de auto-actualizare, de căutare a celor mai eficiente moduri de a răspunde nevoilor de învățare ale diversității de oameni din comunitate.
În esență, școala devine o organizație care învață cum să ofere ocazii cât mai relevante de învățare în primul rând pentru copii, dar și pentru adulții din jurul copiilor: părinți, profesori, alți adulți din comunitate. Într-o astfel de școală, convingerile, valorile și normele tuturor se centrează pe învățarea în echipe, prin colaborare și sunt încurajate diverse forme de experimentare și inovare.
Fiecare școală, școală comunitară este dezideratul nostru și tema celei de-a IV- a ediții a Conferinței internaționale Arhitecții Educației. Anul acesta explorăm soluții propuse de experți, academicieni și practicieni din educație și transferăm experiențe relevante în școlile noastre.
Ce a reprezentat ediția 2019?
Directori, profesori și lideri în educație
Speakeri
Ateliere
A 4-a ediție
Ce am pregătit pentru noua ediție:
Directori, profesori și lideri în educație
Speakeri
Ateliere
A 4-a ediție
Cine participă?
Peste 350 de lideri de școli (directori, directori adjuncți, membri în consilii administrative), dar și actori importanți în viața școlii (inspectori școlari, primari, reprezentanți ai instuțiilor locale) învață împreună cum pot să sprijine școala să (re)devină școală comunitară.
Agenda evenimentului
Conferința Internațională Arhitecții Educației include pe durata unei zile prezentări și ateliere practice pe tematica principală a evenimentului.
Leadership
Cum dezvoltăm abilități – inclusiv interpersonale –, atitudini, abordări specifice, dar mai ales, implică exploatarea leadership-ului distribuit astfel încât școala să devină o forță regeneratoare care inspiră comunitatea în care se află?
Parteneriate
Cum construim parteneriate solide cu instituții, cu organizații și cu experți din comunitate, inclusiv cu mediul de afaceri pentru ca elevii să beneficieze de serviciile educaționale existente în cele mai bune condiții?
Implicarea părinților
Cum construim un dialog activ între părinți și profesori, precum și ocazii pentru părinți ca să își asume leadership-ul în realizarea unor activități educaționale în școală?
Voluntariat
Cum facilităm activități de voluntariat care permit elevilor să pună în aplicare cele învățate la clasă în viața de zi cu zi? Cum încurajăm părinții și membrii comunității să acționeze ca voluntari?
Învățare pe tot parcursul vieții
Cum încurajăm elevii să vadă că învățarea este o activitate perpetuă și că școala este
un spațiu care favorizează și sprijină această activitate?
Servicii
Cum pot școlile să ofere sau să faciliteze accesul la servicii pentru familii, oportunități de învățare pentru adulți și organizații din comunitate, servicii de ocrotire a sănătății și de asistență socială?
Incluziune socială
Cum creăm condiții și oportunități pentru ca toate persoanele să învețe, indiferent de gen, religie, etnie, clasă socială, nivel de venit, abilități fizice sau orientare sexuală astfel încât fiecare segment al comunității să aibă acces la învățare și la servicii de sprijin?
Dezvoltare comunitară
Cum inițiem și conducem sau participă școala la acțiuni comune și generează soluții la problemele comunității? Cum aliniem oferta școlii cu planurile de dezvoltare locală?
Cultura școlii
Cum promovăm valorile democratice în școala noastră? Cum câștigăm încrederea elevilor și a părinților în școala noastră?
Învățare relevantă
Întreaga școală învață, începând cu liderii școlii, profesorii, personalul ne-didactic, elevii, părinții acestora. Cum mutăm accentul de pe predare pe învățare?
Dezvoltare profesională prin colaborare
Am dori ca elevii să învețe prin colaborare, dar profesorii spun că ei se simt singuri în cancelarie. Cum învățăm împreună despre cum îi învățăm pe elevi?
Teoria schimbării
Școala noastră face progrese? Care sunt obiectivele noastre de dezvoltare? Cum măsurăm succesul? Cum învățăm din proces? #pebune, nu pe hârtie!
Speakerii ediției 2019
Karen Marie Gaardsvig
Director și manager de proiect al Municipalității Herning, Danemarca
Sistemul educațional ar putea fi mai eficient în a scădea impactul moștenirii sociale a elevilor.
Preben Siggaard
Director rețea de școli și grădinițe Municipalitatea Herning, Danemarca
O școală pentru toți, indiferent de statut social, provocări/dizabilități educaționale sau origine etnică.
Silvia Toth
Manager programe educaționale, AVE România
Implicarea mediului business pentru îmbunătățirea sistemului educațional.
Agenda evenimentului
O școală comunitară dezvoltă în mod continuu o serie de standarde. Conferința internațională Arhitecții Educației include pe durata unei zile prezentări și ateliere practice pe tematica principală a evenimentului:
Leadership
Cum dezvoltăm abilități – inclusiv interpersonale –, atitudini, abordări specifice, dar mai ales, implică exploatarea leadership-ului distribuit astfel încât școala să devină o forță regeneratoare care inspiră comunitatea în care se află?
Parteneriate
Cum construim parteneriate solide cu instituții, cu organizații și cu experți din comunitate, inclusiv cu mediul de afaceri pentru ca elevii să beneficieze de serviciile educaționale existente în cele mai bune condiții?
Implicarea părinților
Cum construim un dialog activ între părinți și profesori, precum și ocazii pentru părinți ca să își asume leadership-ul în realizarea unor activități educaționale în școală?
Voluntariat
Cum facilităm activități de voluntariat care permit elevilor să pună în aplicare cele învățate la clasă în viața de zi cu zi. Cum încurajăm părinții și membrii comunității să acționeze ca voluntari?
Învățare pe tot parcursul vieții
Cum încurajăm elevi să vadă că învățarea este o activitate perpetuă și că școala este
un spațiu care favorizează și sprijină această activitate?
Servicii
Cum pot școlile să ofere sau să faciliteze accesul la servicii pentru familii, oportunități de învățare pentru adulți și organizații din comunitate, servicii de ocrotire a sănătății și de asistență social?
Incluziune socială
Cum creăm condiții și oportunități pentru ca toate persoanele să învețe, indiferent de gen, religie, etnie, clasă socială, nivel de venit, abilități fizice sau orientare sexuală astfel încât fiecare segment al comunității să aibă acces la învățare și la servicii de sprijin?
Dezvoltare comunitară
Cum inițiem și conducem sau participă școală la acțiuni comune și generează soluții la problemele comunității? Cum aliniem oferta școlii cu planurile de dezvoltare locală?
Cultura școlii
Cum promovăm valorile democratice în școala noastră? Cum câștigăm încrederea elevilor și a părinților în școala noastră?
Învățare relevantă
Întreaga școală învață, începând cu liderii școlii, profesorii, personalul ne-didactic, elevii, părinții acestora. Cum mutăm accentul de pe predare pe învățare?
Dezvoltare profesională prin colaborare
Am dori ca elevii să învețe prin colaborare, dar profesorii spun că ei se simt singuri în cancelarie. Cum învățăm împreună despre cum îi învățăm pe elevi?
Teoria schimbării
Școala noastră face progrese? Care sunt obiectivele noastre de dezvoltare? Cum măsurăm succesul? Cum învățăm din proces? #pebune , nu pe hârtie!
Speakerii evenimentului
În curând, vom reveni cu primii speakeri confirmați în cadrul evenimentului.
Ce spun cei care ne-au trecut pragul
Ce spun cei care ne-au trecut pragul
Beneficii
Acces la sesiunile evenimentului
Materiale informative (inclusiv prezentările vorbitorilor)
Masa de pranz și pauze de cafea
Traducere
*Nu sunt acoperite cheltuielile legate de transport și cazare.
Partenerii noștri:
Newsletter
Indiferent de întrebare, educația este răspunsul! Dacă vrei să fii la curent cu cele mai noi informații legate de învățarea prin experiență, înscrie-te să primești noutăți despre activitatea noastră.
Inițiativele noastre sunt întotdeauna conectate la nevoile pe care le identificăm în sistem.
Noi Orizonturi
Vreau să mă implic
Contact
Sediul Central Lupeni
Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara
Ne găsiți și în Cluj-Napoca.