Conferința internațională

Arhitecții Educației

Școala comunitară - un nou tip de leadership

O școală comunitară – a comunității, pentru comunitate – este o organizație care învață. Școala comunitară este nu doar un loc – deschis spre vecinătatea ei, care atrage oamenii din comunitate, dedicat comunității sale și o oglindire a eforturilor sale de dezvoltare – ci și un proces perpetuu de auto-actualizare, de căutare a celor mai eficiente moduri de a răspunde nevoilor de învățare ale diversității de oameni din comunitate.

În esență, școala devine o organizație care învață cum să ofere ocazii cât mai relevante de învățare în primul rând pentru copii, dar și pentru adulții din jurul copiilor: părinți, profesori, alți adulți din comunitate. Într-o astfel de școală, convingerile, valorile și normele tuturor se centrează pe învățarea în echipe, prin colaborare și sunt încurajate diverse forme de experimentare și inovare.

Fiecare școală, școală comunitară este dezideratul nostru și tema celei de-a IV- a ediții a Conferinței internaționale Arhitecții Educației. Anul acesta explorăm soluții propuse de experți, academicieni și practicieni din educație și transferăm experiențe relevante în școlile noastre.

Școala comunitară - un nou tip de leadership

O școală comunitară – a comunității, pentru comunitate – este o organizație care învață. Școala comunitară este nu doar un loc – deschis spre vecinătatea ei, care atrage oamenii din comunitate, dedicat comunității sale și o oglindire a eforturilor sale de dezvoltare – ci și un proces perpetuu de auto-actualizare, de căutare a celor mai eficiente moduri de a răspunde nevoilor de învățare ale diversității de oameni din comunitate.

În esență, școala devine o organizație care învață cum să ofere ocazii cât mai relevante de învățare în primul rând pentru copii, dar și pentru adulții din jurul copiilor: părinți, profesori, alți adulți din comunitate. Într-o astfel de școală, convingerile, valorile și normele tuturor se centrează pe învățarea în echipe, prin colaborare și sunt încurajate diverse forme de experimentare și inovare.

Fiecare școală, școală comunitară este dezideratul nostru și tema celei de-a IV- a ediții a Conferinței internaționale Arhitecții Educației. Anul acesta explorăm soluții propuse de experți, academicieni și practicieni din educație și transferăm experiențe relevante în școlile noastre.

Ce am pregătit pentru noua ediție:

Directori, profesori și lideri în educație

Speakeri

Ateliere

A 4-a ediție

Ce am pregătit pentru noua ediție:

Directori, profesori și lideri în educație

Speakeri

Ateliere

A 4-a ediție

Cine poate participa?

Peste 300 de lideri de școli (directori, directori adjuncți, membri în consilii administrative), dar și actori importanți în viața școlii (inspectori școlari, primari, reprezentanți ai instuțiilor locale) vor avea ocazia să învețe împreună cum pot să sprijine școala să (re)devină școală comunitară.

Agenda evenimentului

Conferința Internațională Arhitecții Educației include pe durata unei zile prezentări și ateliere practice pe tematica principală a evenimentului.

 

Vezi agenda completă aici!

l

Leadership

Cum dezvoltăm abilități – inclusiv interpersonale –, atitudini, abordări specifice, dar mai ales, implică exploatarea leadership-ului distribuit astfel încât școala să devină o forță regeneratoare care inspiră comunitatea în care se află?

l

Parteneriate

Cum construim parteneriate solide cu instituții, cu organizații și cu experți din comunitate, inclusiv cu mediul de afaceri pentru ca elevii să beneficieze de serviciile educaționale existente în cele mai bune condiții?

l

Implicarea părinților

Cum construim un dialog activ între părinți și profesori, precum și ocazii pentru părinți ca să își asume leadership-ul în realizarea unor activități educaționale în școală?

l

Voluntariat

Cum facilităm activități de voluntariat care permit elevilor să pună în aplicare cele învățate la clasă în viața de zi cu zi? Cum încurajăm părinții și membrii comunității să acționeze ca voluntari?

l

Învățare pe tot parcursul vieții

Cum încurajăm elevii să vadă că învățarea este o activitate perpetuă și că școala este
un spațiu care favorizează și sprijină această activitate?

l

Servicii

Cum pot școlile să ofere sau să faciliteze accesul la servicii pentru familii, oportunități de învățare pentru adulți și organizații din comunitate, servicii de ocrotire a sănătății și de asistență socială?

l

Incluziune socială

Cum creăm condiții și oportunități pentru ca toate persoanele să învețe, indiferent de gen, religie, etnie, clasă socială, nivel de venit, abilități fizice sau orientare sexuală astfel încât fiecare segment al comunității să aibă acces la învățare și la servicii de sprijin?

l

Dezvoltare comunitară

Cum inițiem și conducem sau participă școala la acțiuni comune și generează soluții la problemele comunității? Cum aliniem oferta școlii cu planurile de dezvoltare locală?

l

Cultura școlii

Cum promovăm valorile democratice în școala noastră? Cum câștigăm încrederea elevilor și a părinților în școala noastră?

l

Învățare relevantă

Întreaga școală învață, începând cu liderii școlii, profesorii, personalul ne-didactic, elevii, părinții acestora. Cum mutăm accentul de pe predare pe învățare?

l

Dezvoltare profesională prin colaborare

Am dori ca elevii să învețe prin colaborare, dar profesorii spun că ei se simt singuri în cancelarie. Cum învățăm împreună despre cum îi învățăm pe elevi?

l

Teoria schimbării

Școala noastră face progrese? Care sunt obiectivele noastre de dezvoltare? Cum măsurăm succesul? Cum învățăm din proces? #pebune, nu pe hârtie!

Speakerii evenimentului

Karen Marie Gaardsvig

Director și manager de proiect al Municipalității Herning, Danemarca

Sistemul educațional ar putea fi mai eficient în a scădea impactul moștenirii sociale a elevilor.

Preben Siggaard 

Director rețea de școli și grădinițe Municipalitatea Herning, Danemarca

O școală pentru toți, indiferent de statut social, provocări/dizabilități educaționale sau origine etnică.

Codruța Hodrea

Manager în relația cu comunitatea, TenarisSilcotub

Doar prin educație se poate face diferența și asigura evoluția unei societăți.

Gheorghe Damian

Primar Ciugud, județul Alba

Un sat SMART are nevoie de o școală SMART

Silvia Toth

Manager programe educaționale, AVE România

Implicarea mediului business pentru îmbunătățirea sistemului educațional.

Rodica Gavriș-Pascu

Reprezentant al Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” Cluj

O școală comunitară se definește printr-un leadership distribuit.

Agenda evenimentului

O școală comunitară dezvoltă în mod continuu o serie de standarde. Conferința internațională Arhitecții Educației include pe durata unei zile prezentări și ateliere practice pe tematica principală a evenimentului:

l

Leadership

Cum dezvoltăm abilități – inclusiv interpersonale –, atitudini, abordări specifice, dar mai ales, implică exploatarea leadership-ului distribuit astfel încât școala să devină o forță regeneratoare care inspiră comunitatea în care se află?

l

Parteneriate

Cum construim parteneriate solide cu instituții, cu organizații și cu experți din comunitate, inclusiv cu mediul de afaceri pentru ca elevii să beneficieze de serviciile educaționale existente în cele mai bune condiții?

l

Implicarea părinților

Cum construim un dialog activ între părinți și profesori, precum și ocazii pentru părinți ca să își asume leadership-ul în realizarea unor activități educaționale în școală?

l

Voluntariat

Cum facilităm activități de voluntariat care permit elevilor să pună în aplicare cele învățate la clasă în viața de zi cu zi. Cum încurajăm părinții și membrii comunității să acționeze ca voluntari?

l

Învățare pe tot parcursul vieții

Cum încurajăm elevi să vadă că învățarea este o activitate perpetuă și că școala este
un spațiu care favorizează și sprijină această activitate?

l

Servicii

Cum pot școlile să ofere sau să faciliteze accesul la servicii pentru familii, oportunități de învățare pentru adulți și organizații din comunitate, servicii de ocrotire a sănătății și de asistență social?

l

Incluziune socială

Cum creăm condiții și oportunități pentru ca toate persoanele să învețe, indiferent de gen, religie, etnie, clasă socială, nivel de venit, abilități fizice sau orientare sexuală astfel încât fiecare segment al comunității să aibă acces la învățare și la servicii de sprijin?

l

Dezvoltare comunitară

Cum inițiem și conducem sau participă școală la acțiuni comune și generează soluții la problemele comunității? Cum aliniem oferta școlii cu planurile de dezvoltare locală?

l

Cultura școlii

Cum promovăm valorile democratice în școala noastră? Cum câștigăm încrederea elevilor și a părinților în școala noastră?

l

Învățare relevantă

Întreaga școală învață, începând cu liderii școlii, profesorii, personalul ne-didactic, elevii, părinții acestora. Cum mutăm accentul de pe predare pe învățare?

l

Dezvoltare profesională prin colaborare

Am dori ca elevii să învețe prin colaborare, dar profesorii spun că ei se simt singuri în cancelarie. Cum învățăm împreună despre cum îi învățăm pe elevi?

l

Teoria schimbării

Școala noastră face progrese? Care sunt obiectivele noastre de dezvoltare? Cum măsurăm succesul? Cum învățăm din proces? #pebune , nu pe hârtie!

Speakerii evenimentului

În curând, vom reveni cu primii speakeri confirmați în cadrul evenimentului.

Ediţiile anterioare

Ce spun cei care ne-au trecut pragul

„Vă mulțumesc din suflet că ați adus din nou o sărbătoare de clasă în viața mea! Conferința a fost la mare înălțime…invitații, aleși pe sprânceană au fost atât de buni, încât îmi era mereu teamă că le expiră timpul și nu-și vor termina discursul. Atelierul a fost de asemenea extrem de interesant și provocator pentru că am văzut o lecție care ne-a determinat să ne punem întrebări să ajungem la aha-uri neașteptate.”
„Am participat la alte conferințe internaționale, unele cu tematică complexă sau de specialitate, unele vizând inteligența emoțională, altele legate de proiecte europene. Pot afirma pe deplin că această conferință mi-a oferit marile răspunsuri de care aveam imperios nevoie.”
„Prima zi, a doua zi, a treia…toate la un loc mi-au dat oportunitatea să mai schimb “ceva”. Lucrez la acest aspect de ceva timp, dar am acum certitudinea că sunt pe drumul cel bun, că sunt conectată cu cine trebuie să fiu, că sunt în siguranță.”

Ce spun cei care ne-au trecut pragul

„Vă mulțumesc din suflet că ați adus din nou o sărbătoare de clasă în viața mea! Conferința a fost la mare înălțime…invitații, aleși pe sprânceană au fost atât de buni, încât îmi era mereu teamă că le expiră timpul și nu-și vor termina discursul. Atelierul a fost de asemenea extrem de interesant și provocator pentru că am văzut o lecție care ne-a determinat să ne punem întrebări să ajungem la aha-uri neașteptate.”
„Am participat la alte conferințe internaționale, unele cu tematică complexă sau de specialitate, unele vizând inteligența emoțională, altele legate de proiecte europene. Pot afirma pe deplin că această conferință mi-a oferit marile răspunsuri de care aveam imperios nevoie.”
„Prima zi, a doua zi, a treia…toate la un loc mi-au dat oportunitatea să mai schimb “ceva”. Lucrez la acest aspect de ceva timp, dar am acum certitudinea că sunt pe drumul cel bun, că sunt conectată cu cine trebuie să fiu, că sunt în siguranță.”

Înscrie-te acum

Invităm directori, directori adjuncți, membri în consilii administrative, dar și actori importanți în viața școlii (inspectori școlari, primari, reprezentanți ai instuțiilor locale) să participe la eveniment susținând astfel accesul la educație de calitate pentru toți elevii.

Taxa se poate plăti online cu cardul sau prin transfer bancar completând formularul de mai jos.

Pentru orice întrebări, te rugăm să ne scrii pe comunicare@noi-orizonturi.ro

 

Beneficii

N

Acces la sesiunile evenimentului

N

Materiale informative (inclusiv prezentările vorbitorilor)

N

Masa de pranz și pauze de cafea

N

Traducere

*Nu sunt acoperite cheltuielile legate de transport și cazare.

Partenerii noștri:

Finanțatori:

Contactează-ne acum!

Răspundem întrebărilor în timp util. Scrie-ne pe sorana_pogacean@noi-orizonturi.ro

Newsletter

Indiferent de întrebare, educația este răspunsul! Dacă vrei să fii la curent cu cele mai noi informații legate de învățarea prin experiență, înscrie-te să primești noutăți despre activitatea noastră.

Inițiativele noastre sunt întotdeauna conectate la nevoile pe care le identificăm în sistem.

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471