Aha-uri de profesor

Arhitect al educației, Fundația Noi Orizonturi sprijină actorii din educație să ofere contexte și pedagogii de învățare experiențiale, care ajută copiii și tinerii să se dezvolte competenți și cu grijă pentru ceilalți.
Curs acreditat de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice

Cum i-a ajutat pe profesori acest curs? Cum îi ajută la clasă această metodă?

Ne dorim ca educatorii și școlile cu care lucrăm să devină exemple pentru cei din jur și promotori ai unei schimbări pe termen lung. Iar faptul că, în 2017, au participat la cursurile noastre de formare în metoda educației prin experiență peste 700 de profesori ne face să credem că suntem pe drumul cel bun.
„Am învățat că pot fi un altfel de profesor iar disciplina pe care o predau poate fi o altfel de chimie. Momentul meu de aha a fost când am realizat că, dincolo de a fi profesor, eu vin la clasă cu tot bagajul meu emoțional – pot fi bun, blând și ferm (…). Am aplicat jocul în diferite momente ale lecției – la început, pe parcurs sau la sfârșit, urmat de procesarea experienței trăite și asigurarea unui posibil transfer în viața reală. Relația mea cu elevii a devenit mai apropiată. Jocurile propuse, chiar dacă unele foarte simple, le-au stimulat interesul, au lucrat cu plăcere, s-au transformat din spectatori în actori, s-a redus gradul de oboseală, au devenit mai atenți” – Mirela Oancea, profesor de chimie la Colegiului Național „Ștefan cel Mare” Hârlău, județul Iași.
„Tot ce am învățat la cursul Strategii ale învăţării experienţiale poate fi aplicat la clasă. Eu am început să aplic prima dată aceste metode (jocul, povestea) în cadrul orelor de dirigenție (sunt diriginte pentru o clasă de a X-a liceu ). Am fost surprinsă de reacția elevilor. Dacă în alte ore reușeam destul de greu să le captez atenția, să-i fac să se implice, utilizând aceste metode noi totul a fost mult mai simplu. Ei au fost cei care mi-au cerut să introduc aceste metode și în orele de specialitate. Am sesizat o schimbare în relația mea cu elevii, suntem mai apropiați, comunicăm mai mult , credem mai mult în noi (pentru că orice vis începe cu un om care crede în tine) Elena Mihaela Mora

Profesor, Liceul Tehnologic Agricol Bistrița, județul Bistrița-Năsăud

„Înainte de a începe cursul de formare îmi stabiliesem, în linii mari, tema lucrării pentru obținerea gradului didactic I… Îmi doream să antrenez abilitățile de viață și emoționale ale copiilor. Voiam să fac acest lucru utilizând metode care să mă ajute să am acces cât mai mult la emoțiile copiilor și mai puțin la partea rațională. Dorința mea mare era să fac acest lucru într-un mod cât mai accesibil și mai util copiilor, iar acest curs a venit la momentul potrivit. Astfel lucrarea mea a căpatat contur, iar eu am primit ceea ce îmi doream: <>. Referitor la relația mea cu elevii, pot spune că am observat unele schimbări în special la orele de cultură civică, unde materia este destul de dificilă, iar abordarea mea era una strict bazată pe didactica și metodica clasică. Acum copiii înțeleg mai ușor conceptele și le aplică cu mai multă ușurință în manifestarea comportamentelor civice” Ionela Oghină

Profesor consilier școlar, Școala Gimnazială „Petru Rareș”, Hîrlău, Iași

„Ce am învățat nou de la cursul Strategii ale învăţării experienţiale? Am învățat despre mine – că e bine să îmi urmez intuiția la ore, că e bine să mă joc cu elevii mei, că nu e greșit să reiterpretăm stilul de predare într-un mod ludic, copilăresc, reușind astfel să pătrundem în mintea copilului prin portița sufletului acestuia. Am învățat să am curaj, să nu mă tem să încerc lucruri noi, creative (…). Am aplicat la ore atât jocul, cât și povestea – ca metode non formale. Le-am aplicat la orele de consiliere cu tematica de comunicare, relaționare, prietenie (…). Am iubit copiii de când am intrat în învățământ. Acest lucru a fost un liant natural care m-a ajutat în carieră, în relația cu clasele. Cursurile Fundației Noi Orizonturi mi-au întărit ideea că așa e cel mai bine – să sudezi o relație apropiată cu copiii, să nu te bazezi pe frică și teroare la ore. Și știu că am reușit pentru că, de câte ori îi întreb pe elevii mei, din orice clasă ar fi, care sunt cele două cuvinte care ar putea defini ce simt în sufletul lor la orele mele, copiii îmi spun: bucurie și liniște sufletească” Veronica Bălan

Profesor de limba română la Școala Gimnazială Josenii Bîrgăului, Bistrița-Năsăud și lider al clubului IMPACT Aripi în Văzduh

„În urma acestui curs mi-am schimbat radical modul de a mă raporta la procesul de predare. Deși știam cât de importantă și valoroasă este pentru elevi învățarea prin experiență, a fost prima dată când mi s-a oferit un model clar și foarte atractiv și pentru mine și pentru copiii de a face acest lucru. De aceea, după curs, îmi gândesc demersul didactic cât pot de mult folosind elemente ale învățării prin experiență. Chiar dacă nu reușesc la fiecare oră, elemente ale învățării prin experiență se regăsesc de-acum în demersul didactic pe care îl gândesc pentru orele mele. Mă folosesc în special de joc, deoarece se potrivește la orice tip de lecție la disciplina limba engleză. Dacă la început elevii au fost uimiți și nu au înțeles de ce „ne jucăm” atât de mult în timpul orei și nu mai suntem așa de „serioși” cum ar trebui să fim la oră, în timp am primit tot mai des cereri de la ei „să ne mai jucăm”, după ce au înțeles că jocul nu e doar joc, că prin joc învață mai ușor și foarte mult unii de la alții, interacționând și experimentând. Mă bucur că la 50 de ani de existență și 25 de ani de lucru cu elevii am primit acest suflu nou și am avut de învățat o multe lucruri utile care să mă țină și pe mine proaspătă” Sucilea Cătălina

Profesor limba engleză, Școala Gimnaziala nr 4 Bistrița

Și tu poți deveni un profesor arhitect!

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471