fbpx
Educație de calitate
ODD 4
odd4 – Educație de calitate
Asigurarea sănătății populației și a stării de bine este importantă pentru a construi societăți prospere. Cu toate că este important, realitatea ne arată că există o mare inegalitate în privința accesului la servicii de sănătate și prevenție. Accesul la servicii de sănătate și protejarea stării de bine este un drept al omului, dar este clar că nu toți oamenii beneficiază de acest drept.
Contribuie și tu la Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 4 – Educație de calitate
Pentru a crea o lume mai sustenabilă și pentru a contribui la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, fiecare dintre noi trebuie să facem schimbări mai mici sau mai mari. Aceste schimbări necesită cunoștințe, abilități, valori și atitudini care să sprijine aceste eforturi.
Pentru o lume în care:

Fiecare copil are acces la cel puțin 12 ani de educație.

Toți au acces egal la educație.

Educația pe care o ai înseamnă un loc de muncă mai bun.

Educația tehnică este accesibilă și de calitate, inclusiv universitatea.

Fiecare tânăr știe să citească și să scrie.

Toți elevii sunt educați cu privire la stilurile de viață durabile.

Mediile de învățare sunt sigure, non-violente, incluzive și eficiente.

1

Învață!
2
Acționează!
3
Dă mai departe!
1. Învață

Ai o serie de lucruri pe care le poți explora când vine vorba de învățarea Obiectivului 4 – Educație de calitate.

R

Educația ca un bun public, un bun comun global, un drept fundamental al omului și o bază pentru garantarea realizării altor drepturi.

R

Agenda Educației 2030 și studii de caz inovatoare și de succes din întreaga lume.

R

Relevanța educației de calitate incluzive și echitabile și a oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții (învățare formală, nonformală și informală)

R

Cauzele lipsei accesului la educație (de exemplu, sărăcia, conflictele, dezastrele, inegalitățile de gen, lipsa finanțării, privatizarea școlilor).

R

Alfabetizare, numerație și abilități de viață.

R

Abilitățile și competențele de bază necesare în secolul XXI.

R

Conceptul de Educație pentru Dezvoltare Durabilă (EDD)

R

Cunoștințele, valorile, abilitățile și comportamentele necesare pentru promovarea dezvoltării durabile

R

Împuternicirea tinerilor și împuternicirea grupurilor marginalizate.

Aproape 3 milioane de copii din România nu merg la școală datorită pandemiei COVID-19.

Informează-te despre:

R

Măsuri integrate care să favorizeze accesul la educație online

R

Consecințele unei pauze școlare în special în rândul grupurilor vulnerabile

R

Materii predate la școală care te pregătesc pentru astfel de situații cum este COVID-19.

Citește:

Malala și creionul magic

Malala Yousafzai, Ed. Athur, 2019

Probabil cunoști deja povestea despre Malala Yousafzai, eleva pakistaneză, activistă pentru drepturile femeilor și educație, cea mai tânără câștigătoare a premiului Nobel (2014) pentru pace. Află cum și-a găsit Malala vocea.

Biblioburro și cărțile călătoare

Brown/Parra, Ed. Cartemma, 2019

Când un bărbat aduce într-un sătuc izolat doi măgari, Alfa şi Beto, încărcaţi cu cărţi pentru copii, Ana devine atât de entuziasmată încât decide să scrie singură o carte în timp ce aşteaptă întoarcerea bibliotecii călătoare – Biblioburro.

Hoțul de cărți

Markus Zusak, 2011

Hotul de cărți este o poveste despre puterea cuvintelor de a crea lumi. Cu o măiestrie superbă și o profunzime remarcabilă, premiatul autor ne-a dăruit una dintre cele mai dăinuitoare povești ale timpurilor noastre.

2. Acționează

r

Ajută o persoană dintr-un centru de imigrare să învețe limba română (chiar și online).

r

Vizitează virtual muzee.

r

Învață pe alții ceea ce știi tu să faci.

r

Sprijină organizații care oferă programe educaționale în cele mai sărace zone ale lumii.

r

Donează cărți noi unor biblioteci din mediul rural.

r

Urmărește filme și documentare educative.

r

Chiar și în România, fetele sunt retrase de la școală înainte de 18 ani pentru a se căsători. Deschide discuții pentru a găsi soluții.

r

Nu vă opriți niciodată din a învăţa ceva nou. Creierul activ este mai sănătos. Deci, învățați o limbă străină, citiți mult, înființați un club de carte.

Vremuri de criză? Poți și de acasă să acționezi pentru o lume mai sănătoasă, având în primul rând grijă de tine:
r

Învață-ți părinții și bunicii să folosească tehnologia pentru a se informa corect și a păstra legătura cu cei dragi.

r

Ajută-ți colegii/frații să învețe în această perioadă.

r

Calculatorul/tableta/telefonul unei familii care altfel nu poate să mențină relația cu școala.

3. Dă mai departe

w

Dezvoltă parteneriate între școli, universități și alte instituții care oferă educație în diferite regiuni ale țării sau chiar lumii (sud și nord, est și vest).

w

Proiectează și derulează o campanie de sensibilizare despre importanța educației de calitate.

w

Organizează ateliere online de Educație pentru Dezvoltare Durabilă.

w

Realizează o machetă: „Cum arată o școală sustenabilă?”

w

Sărbătorește Ziua Mondială a Competențelor pentru Tineret a ONU (15 iulie), Ziua Internațională a Alfabetizării (8 septembrie) sau Ziua Mondială a Profesorilor (5 octombrie); sau participați la Săptămâna Acțiunii Globale pentru Educație.

w

Efectuează o cercetare privind sistemul de învățământ și accesul la educație (de exemplu, înscrierea în ciclul primar) în România.

Pandemia nu oprește omenia:
w

Vorbește cu membrii familiei și cu prietenii despre copii care nu au acces la educație.

w

Încurajează oamenii să doneze pentru organizații care sprijină programe educaționale în comunități vulnerabile afectate de COVID-19.

w

Înscrie-te la concursul Campionii Planetei! Conectează experiențele de învățare din școală și propriile tale cercetări despre ODD 4 și inspiră și alți elevi să devină campioni!

Țintele 2030

4.1 Până în 2030, asigurarea faptului că toate fetele și toți băieții absolvă învățământul primar și secundar gratuit, echitabil și calitativ, care să conducă la rezultate relevante și eficiente pe planul învățării.

4.2 Până în 2030, asigurarea faptului că toate fetele și toți băieții au acces la dezvoltarea timpurie de calitate, îngrijire și educația preșcolară, astfel încât să fie pregătiți pentru învățământul primar.

4.3 Până în 2030, asigurarea accesului egal pentru toate femeile și toți bărbații la educație tehnică, vocațională și terțiară, inclusiv universitară, accesibilă și calitativă.

4.4 Până în 2030, creșterea substanțială a numărului de tineri și adulți care dețin competențe relevante, inclusiv competențe tehnice și vocaționale, care să faciliteze angajarea, crearea de locuri de muncă decente și antreprenoriatul.

4.5 Până în 2030, eliminarea disparităților între sexe în educație și asigurarea accesului egal la toate nivelurile de învățământ și formare profesională a persoanelor vulnerabile, inclusiv a persoanelor cu dizabilități, a populațiilor indigene și a copiilor aflati în situații vulnerabile.

4.6 Până în 2030, asigurarea faptului ca toți tinerii și o proporție substanțială a adulților, atât bărbați, cât și femei, dispun de competențe elementare, precum alfabetizarea și aritmetica elementară.

4.7 Până în 2030, asigurarea faptului că toți elevii dobândesc cunoștințele și competențele necesare pentru promovarea dezvoltării durabile, inclusiv, printre altele, prin educația pentru dezvoltare durabilă și stiluri de viață durabile, drepturile omului, egalitatea de gen, promovarea unei culturi a păcii și non-violenței, cetățenia globală și aprecierea diversității culturale și a contribuției culturii la dezvoltarea durabilă.

#SePoate – IMPACT-ul nostru

În anul școlar 2018-2019, cluburile IMPACT au ajuns la 16 520 de beneficiari – copii, vârstnici, familii sărace, mame singure, elevi cu nevoi speciale de învățare. Prin proiectele de Service-Learning:

119
Proiecte
de Service-Learning au fost implementate de tineri și profesori în comunități pentru a-și aduce contribuția la atingerea ODD-urilor.

192

Profesori

au introdus în rândul tinerilor Agenda 2030 folosind metode practice, experiențiale. Aceștia au învățat cum să ghideze elevii în conceperea unei idei de afacere prietenoase cu mediul.

96%
Elevi

știu care sunt obiectivele de dezvoltare durabilă și ce presupun acestea.

90%
Elevi

știu ce ar trebui să facă pentru a deveni cetățeni globali.

Alege schimbarea

Dacă ești interesat de a duce unul dintre programele noastre în comunitatea ta, contactează-ne direct.
Newsletter
Indiferent de întrebare, educația este răspunsul! Dacă vrei să fii la curent cu cele mai noi informații legate de învățarea prin experiență, înscrie-te să primești noutăți despre activitatea noastră. Inițiativele noastre sunt întotdeauna conectate la nevoile pe care le identificăm în sistem.

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471