Atelier de design thinking
pentru educația copiilor din mediul rural

Atelier de design thinking
pentru educația copiilor din mediul rural

Edulab – pentru și despre comunitate

Edulab este evenimentul special în care vin laolaltă oameni de business, specialiști în educație, reprezentanți autorități locale, directori de școli, profesori și elevi pentru a gândi soluții pentru îmbunătățirea calității educației din mediul rural.

De ce există EduLab?

Jumătate din populația școlară a României nu are acces la ceea ce are în mod obișnuit un copil la oraș: nu are posibilitatea unui program de școală prelungit, nu are acces la programe extrașcolare, are profesori care fac naveta între 2-3 școli, învață în școli neîncălzite și cu WC-ul în curte.

Tinerii nu sunt pregătiți pentru viitor. 85% din locurile de muncă din 2030 nu au fost încă inventate*, iar tinerii nu sunt pregătiți pentru noi competențe necesare în câmpul muncii.

Este nevoie de un spațiu comun în care mediul de business, reprezentați ai școlilor și tinerii să găsească soluții concrete

Un prim pas către:

 – a aduce educația și învățarea din mediul rural în secolul XXI, astfel încât copiii din mediul rural să facă față și să fructifice oportunitățile într-un viitor impredictibil (anii 2030)
– a găsi sinergii între sectorare, la nivel de intenții, valori, convingeri și preocupari pentru a deveni un cluster de inovație pentru învățarea din mediul rural.

Cine participă?

Atelierul practic EduLab este un un spațiu de lucru pentru cei care și-au manifestat deja interesul și contribuția la educația din România.

Reprezentați de business

Actori în educație

Tineri

Teme cheie

În contextul legal, birocratic, politic și strategic al fiecarui actor există foarte multe limitări care ne pot bloca colaborarea. Care sunt acelea? Cum vom acționa împreună pentru a le ocoli, depăși, debloca?

Cum sa aducem școala din secolul XIX în secolul XXI, fără să trecem prin sec. XX? Cum construim un spațiu sigur în care se pot experimenta modele de catalizare a evoluției școlii?

Este școala suficientă pentru învățare? Câti dintre noi facem azi ce am facut în școala? Cum putem privi educația și învățarea în afara cadrului rigid, mai greu de schimbat al școlii? Ce înseamna resurse de învățare?

Cum vom face să nu blocam noi spațiul și perspectivele cu privirea noastra actuală?

Care este primul și cel mai usor pas de facut împreună?

Putem construi ceva mai mare și mai ales scalabil? Cum putem face ceva ce este dincolo de puterea noastră, a fiecăruia?

Procesul de lucru

Pe durata a patru ore, participanții au lucrat în grupe mici, a câte 6-7 persoane, cu varietate profesională, având 3 sarcini.

PASUL 1. Inspirație

“În orice condiție neprielnică există sute de soluții bune”

Participanții au avut la dispoziție o serie de informații sau studii de caz pe care le-au citit individual. Ulterior au lucrat împreună pentru a proiecta un poster care să comunice 3 idei ce stau la baza inspirației pentru următoarele sesiuni. Participanții au folosit imagini, schițe, și cuvinte, fără prea multe explicații din partea echipei.

PASUL 2. Călători în viitor

“Nu poti ajunge de aici acolo, dar poți ajunge de acolo aici”.

Următoarea sarcină a fost o proiecție metaforică a educației. Oamenii călătoresc dintotdeauna. Călătoria este un spațiu de învățare și descoperire, iar învățarea este și poate fi pentru copii o călătorie. Și aproape orice călătorie se întâmplă și într-un vehicul (bicicleta, tren, vapor, rachetă). Curiozitatea și setea de descoperire au făcut oamenii să proiecteze noi vehicule pentru călătorii mai împlinite. Care este vehiculul în care vor călători copiii din rural în călătoria învatarii în 2029?

PASUL 3. Acțiune

“Singurul test valid al unei idei, concept sau teorie este ce îți dă posibilitatea SĂ FACI”

Pentru vehiculul votat în plenară, ca fiind cel favorit de toată sala, participanții au avut de explorat și agreat într-un timp foarte scurt care sunt primele 3 acțiuni pe care ar putea să le facă imediat pentru a începe realizarea acestui vehicul ca o realitate a învățării de către copiii din mediul rural. Din nou, prezentarea a fost sub forma unui poster.

Ce urmează?

26 de persoane au semnat un acord de participare și contribuție pentru conturarea finală a ideilor de proiecte, cu asumarea unor roluri diverse, plecând de la ideile la care doresc să lucreze mai departe sau de la ceea ce pot aduce din punct de vedere profesional.

Organizatori

Organizatori

Contactează-ne

Dacă dorești să participi la această ediție Edulab sau la viitoare, scrie-ne acum pe:
comunicare@noi-orizonturi.ro

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9, județul Hunedoara

Ne găsiți și în Cluj-Napoca. 

comunicare@noi-orizonturi.ro

0254 564 471