GreenIMPACT - educație pentru ecoturism

GreenIMPACT este rețeaua de cluburi de inițiativă comunitară pentru tineri deschise în destinațiile ecoturistice cu scopul de a-i ajuta pe tineri de aici să cunoască și să promoveze patrimoniul local și să descopere că pot să-și croiască un viitor acasă.

Destianțiile ecoturistice incluse în program sunt: Țara Dornelor (SV), Ținutul Zimbrului (NT), Țara Hațegului-Retezat (HD), Eco Maramureș (MM), Colinele Transilvaniei (SB, MS, BV) și Pădurea Craiului (BH), Băile Tușnad și împrejurimile (HR).

Lansată în 2017, rețeaua GreenIMPACT numără 29 de cluburi înființate cu sprijinul partenerilor care cred în valoarea inițiative: Romanian-American Foundation, Lidl Romania, Banca Transilvania, Fundatia Orange, Trasmec și Rotary Visio.

Ce ne propunem

Să contribuim la construirea unei rețele de cluburi GreenImpact în 6 destinații ecoturistice din 9 județe

Să dezvoltăm capacitatea a 60 de adulți educatori de a construi și oferi elevilor contexte de învățare care să le dezvolte abilități relevante pentru promovarea destinațiilor ecoturistice.

Să sprijinim membri cluburilor să planifice și să implementeze proiecte de serviciu în folosul comunității și antreprenoriat. Prin aceste proiecte ei învață să aprecieze și să își promoveze destinația ecoturistică.

Ce am facut până acum...

Educatori care dezvoltă elevilor abilități de promovare a destinațiilor ecoturistice

Cluburi GreenIMPACT în 28 de localități

Copii și tineri care conștientizează și apreciază „comorile” din zona lor și fac schimbări pozitive în comunitate

Proiecte finanțate, care au pus în valoare elemente de patrimoniu din ecodestinații

Banii adunați de cluburi prin forțe proprii - prin vânzare de suveniruri, prăjituri, donații și sponsorizări (lei)

Beneficiari ai programului: localnici, turiști români și străini, meșterii populari, unitățile de cazare, alți copii și tineri din zonă

Harta cluburilor GREENIMPACT

Selectează cluburile GreenIMPACT din harta de mai jos. Vezi unde schimbăm comunități!

Schimbările determinate de acțiunile elevilor

N

O comunitate mai implicată. La Panaci (SV), de exemplu, toată comunitatea s-a mobilizat pentu a-i sprijini pe copii: părinții i-au ajutat să amenajeze izvoarele, autoritățile au ajutat pe partea de promovare și foarte multă lume a participat la inaugurare. Clubul din Panaci a făcut o hartă a izvoarelor de apă minerală, iar primarului i-a plăcut ideea atât de mult încăt a făcut din ea a un brand al comunei (« Tărâmul Izvoarelor »).

N

Actori locali care au colaborat mai mult și mai bine pentru promovarea localității. 241 de parteneri au fost mobilizați de către cluburile GreenIMPACT (autorități locale, societați comerciale, asociații și oficii de turism, administrațiile ecodestinațiilor, edituri, fotografi, presă etc.)

N

Meșteri populari puși în valoare de către copii. I-au învățat pe copii despre meșteșuguri, să le pună în practică, și chiar au făcut demonstrații cu ocazia evenimentelor realizate. De asemenea, ghidul satului Breb (MM) conține o hartă a meșteșugarilor, iar mesteșugarii din Budești (MM) au fost prezenți la inaugurarea proiectului clubului de la Baia Mare.

N

Diversificarea ofertei de produse și servicii turistice: unele cluburi au distribuit pliante la unități de cazare din zonă, la mănăstiri (cartea de bucate a clubului din Bîra (NT) se găsește la Mănăstirea Văratec) și oficii de turism. La evenimentele de inaugurare din Breb (MM), Budești (MM), Baia Mare (MM) și Dorna Arini (SV) au participat și turiști străini. Mai mult, clubul din Baia Sprie (MM) a tradus pliantul despre Lacul Albastru în engleză și maghiară, în Ruși (SB) panoul informativ despre Tunul Înclinat este și în engleză și germană, iar clubul din Breb (MM) a tradus ghidul turistic în limba engleză.

N

Tineri care devin viitori ecoturiști. Membrii cluburilor fac excursii unii la alții pentru a descoperi alte locuri frumoase din țară. EI învață de la colegii lor despre tradițiile zonei, descoperă patromoniul natural și participă la ateliere de meșteșuguri sau de gătit.

N

Contexte de învățare relevantă în școlile din ecodestinații. Majoritatea profesorilor-coordonatori de club aplică metoda educației prin experiență și la celelalte ore de curs. Totodată, ei ajung să își înțeleagă mai bine elevii și să aibă o relație mai apropiată cu ei.

Experiențele de care am avut parte la club m-au inspirat să-mi înving temerile, să vorbesc publicului despre sentimentele mele și să fiu mult mai sociabil. Aici am aflat că cel mai frumos e atunci când lucrezi în echipă și când ne ajutăm reciproc și colaborăm între noi. Am iesit victorios și în lupta cu sentimentele provocate de problemele mele personale, atunci când m-am întânit săptămânal cu prietenii mei, membri ai clubului. M-am bucurat atunci când am întâlnit persoane speciale la diferitele evenimente la care am participat și de la care am avut mereu ce învăța. Am reușit să-mi descopăr mai bine pasiunile și personalitatea, mi-am dezvoltat multe capacități mintale, emoționale și anumite valori, valorile IMPACT, iar partea cea mai importantă a fost că am conștientizat că pot schimba ceva în bine pentru comunitatea noastră, eu, un puști de doar 13 ani, alături de doamnele lideri și colegii mei.

DUMITRU RĂZVAN LUCA

GreenIMPACT Răucești- Neamț

Contact

Sediul Central Lupeni

 

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | și în Cluj-Napoca

 

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471