loader image

Întrebări frecvente

VIAŢA reuşeste să creeze un mediu sigur din punct de vedere fizic şi emoţional, oferind participanţilor sentimentul de încredere în sine şi în ceilalţi, necesar provocărilor din cadrul şi din afara cursului. 

Care este diferența dintre un curs de frânghii și un parc de aventurã?

Elementele cursului de frânghii la înălțime sunt montate pe copaci, folosindu-se cabluri de oțel, și diferite platforme și sisteme de scripeți. Astfel, la prima vedere, este greu de stabilit care este diferența dintre un curs de frânghii și un parc de aventură.
Diferențele esențiale au la bază următoarele aspecte:

  • Scopul: spre deosebire de Parcurile de Aventură, în care principalul scop este recreerea distracției, elementele cursului de frânghii au fost dezvoltate cu scop educațional, bazat pe principiile educației prin aventură: fiecare element al cursului de frânghii are obiective de învățare clar stabilite. Cursul de frânghii este o succesiune de activități astfel concepute încât să provoace trăiri foarte intense participanților, într-o perioadă scurtă de timp. Programul este structurat într-o succesiune de activități și provocări de la simplu la complex, de la joasă la înnălțime. În urma parcurgerii acestor activități, participanții descoperă și adoptă norme și valori pentru a trece cu succes la următoarele activități, iar mai târziu în viața de zi cu zi. Tot acest proces are la bază metodologia educației prin experiență una dintre cele mai eficiente metode educaționale. Bineînțeles, toate aceste activități se desfășoară într-un mediu distractiv și parcurgerea fiecărui element este urmată de o discuție de evaluare (debrief) în cadrul căruia participanții identifică pe baza experienței trăite valorile și abilitățile de viață necesare în situații din viața de zi cu zi.
  • Aranjarea în spațiu: de obicei în Parcurile de aventură există trasee cu diferite grade de dificultate, combinând mai multe elemente. Cursul de frânghii este compus din elemente independente, neexistând un traseu predefinit.
  • Siguranța participanților: în Parcurile de aventură participanții parcurg traseele predefinite folosind un sistem de auto-asigurare (self-belay) și echipament specific (ham, cască de protecție, scripeți, carabinere). Elementele din cadrul cursului de frânghii presupun utilizarea de echipament specific (hamuri, cască de protecție, carabiniere și corzi), diferența esențială fiind modul de asigurare al participanților, acesta fiind realizată prin metoda de asigurare asistată de către personal calificat în acest sens (facilitatori).
  • Concentrarea pe trăirile și emoțiile participanților și nu pe parcurgerea traseului. Confortul emoțional este foarte important la cursurile de frânghii. La fel de importantă este și menținerea unui nivel de provocare pentru toți membrii grupului. În acest sens au fost dezvoltate trei concepte de către Project Adventure, concepte pe care noi le folosim în programul VIAȚA: Contract de valori; Provocare prin alegere; Redefinrea succesului.
Ce valori și abilități de viață dezvoltă tabăra VIAȚA?

Activitățile VIAȚA se bazează pe o metodologie recunoscută, ce a început să fie dezvoltată în urmă cu aproape 100 de ani: cea a educației prin aventură.

Cu fiecare element VIAȚA, participanții ies din zona lor de confort și intră în zona de provocare, în care nivelul de concentrare și cel de asimilare a lucrurilor noi sunt foarte ridicate. Așa reușim să dezvoltăm:
7 valori:

  • respect
  • compasiune
  • încredere interpersonală
  • perseverență
  • solidaritate
  • curaj
  • toleranță

7 abilități de viață:

  • lucrul în echipă
  • comunicarea
  • negocierea
  • rezolvarea conflictelor
  • luarea deciziilor
  • gândirea critică
  • planificarea timpului și a resurselor
Ce este politica zero accidente?

În Tabăra VIAȚA, avem grijă ca toate activitățile să se desfășoare întotdeauna în siguranță. Ne bazăm pe politica „0 accidente” pentru că siguranța copiilor și a tinerilor care vin aici este prioritatea noastră numărul 1.

Fiecare element a fost construit liderii în domeniu Project Adventure, SUA, astfel încât să fie evitate orice posibile accidente. Iar pentru fiecare element există cel puțin un facilitator VIAȚA care prezintă activitatea, regulile și este alături de participanți din momentul începerii procesului de învățare și până la finalizarea activității.

Până în prezent, niciunul dintre cei peste 7.000 de participanți la Tabăra Viața nu a avut vreun accident serios. Toate situațiile întâmpinate au fost tratate cu maximum de profesionalism și seriozitate, chiar dacă a fost vorba de o banală răceală, entorse, luxații sau stări de oboseală.

Unde pot suna pentru a lua legătura cu un participant din tabără?

VIAȚA Straja
Ilie Popescu
Director de program
Email: ilie_popescu@www.noi-orizonturi.ro
Mobil: 0721 213 883

VIAȚA Tușnad
Butyka Loránd
E-mail: lorand_butyka@www.noi-orizonturi.ro
Mobil: 0746 150 845

Care este programul zilnic de activități?

Cursuri de frânghii, escaladă, drumeții, ateliere creative! Activități câte și mai câte, planificate cu grijă! Programul Taberei a fost adaptat și diversificat pe baza a 20 ani de experiență și include atât activitãți de zi, cât și de seară.

Programul VIAȚA Straja este disponibil aici.

În funcție de specificul grupurilor, programul poate fi adaptat. 

Director de program VIAȚA
Popescu Ilie
Telefon: 0721 213 883

ilie_popescu@noi-orizonturi.ro

Existã un cadru medical, în caz de urgențã?

Atât în cadrul Taberei de la Straja, cât și pentru cea de la Tușnad, există o asistentă medicală care supraveghează starea de sănătate a copiilor, un contract cu Crucea Roșie Lupeni, precum și un contact permanent cu un medic de specialitate și cu spitalul din municipiul Lupeni. Mai mult, la sosisea în Tabără toți participanții sunt examinați de către un medic.

În plus, personalul VIAȚA este gata să ofere oricând primul ajutor, fiind pregătit în cadrul unui curs de prim ajutor organizat de Crucea Roșie. și ne bazăm întotdeauna pe politica noastră de „0 accidente”, pe care fiecare membru al echipei o respectă.

Fetele și băieții vor fi cazați separat?
Bineînțeles, în funcție de vârstă, sex și preferințe personale – doar atunci când se insistă pe acest aspect. Noi încurajăm socializarea și cunoașterea de noi prieteni. La fiecare etaj, este cel puțin un angajat care supraveghează participanții pe perioada nopții.
Câți bani trebuie să-și aducã în tabără copilul?
Copilul își poate aduce o sumă micã de bani pentru suveniruri, amintiri sau alte lucruri pe care și le poate cumpăra din magazinele aflate în apropierea locurilor de cazare și masă.
Puteți pregăti masă specială pentru copilul meu?

Sigur că da! În situația în care copilul dumneavoastră urmează un anume regim alimentar (restricții alimentare, alergii etc.) vă rugăm să ne informați în prealabil și vă asigurăm că vom ține cont cu strictețe de observațiile dumneavoastră. De exemplu, în Tabără au venit copii cu alergii la diverse alimente, vegetarieni sau care din motive religioase aveau nevoie de un meniu special. Fără niciun fel de problemă, se poate asigura un meniu special, în funcție de caz.

Ce fel de mâncare serviți?
Mâncarea este sănătoasă, echilibrată energetic, conține alimente și feluri de mâncare pentru toate gusturile, perfect adaptate cerințelor unui copil care face multă mișcare.
Ce avize dețineți?

Fundația Noi Orizonturi are menționată în statut organizarea de tabere și programe care au la bază educația prin experiență. Personalul este calificat pentru a lucra cu tinerii: curs de calificare COR Animator Centre de Vacanță, iar instructorii sunt calificați pentru a coordona ateliere de educație prin aventură sau escaladă.

Locațiile de masă și cazare sunt subcontractate (Cabana Montana*** și Montana2*** din Straja) și dețin toate avizele necesare funcționării și sunt trecute la categoria trei stele. În cazul în care doriți, vã putem trimite copii ale avizelor.

Contact:

Popescu Ilie
Director de program VIAȚA
Telefon: 0721 213 883

ilie_popescu@noi-orizonturi.ro

Câți copii au fost în tabăra Viața până acum?

Până în prezent, în comunitatea noastră sunt peste 10.000 de tineri – în general liceeni, dar și elevi de școală generală și chiar preșcolari. Pentru noi, cea mai mare satisfacție este să-i putem vedea pe acești tineri cum au mai multă încredere în ei și în ceilalți, își dezvoltă curajul și abilitățile de comunicare. Mai mult, devin cetățeni activi, interesați de propria dezvoltare, dar și de comunitatea din care fac parte. Cei mai mulți dintre participanți revin în taberele noastre chiar anual.

De când organizați tabere pentru copii?
Din luna iunie 1999, organizăm an de an tabere de vară, în stațiunea Straja, masivul Vâlcan, jud. Hunedoara. În 2014, programul a fost lansat și în stațiunea Băile Tușnad, Harghita.
Ce trebuie sã conțină bagajul pentru tabără?

Fie că este vorba de o tabără de vară, toamnă sau iarnă, bagajul trebuie să includă articole de îmbrăcăminte și de igienă corporală, și, după caz, diferite articole de uz personal ale copilului (cartea preferată, aparat foto etc.).

Indiferent de anotimp, din bagajul copilului dvs. nu trebuie să lipsească:

  • Rucsac mediu pentru excursii (de purtat în spate);
  • 1 pereche pantofi sport;
  • 1 trening sau 1 pereche pantaloni lungi + 1 bluză cu mânecă lungă;
  • 1 pelerină de ploaie sau hanorac;
  • Pijama;
  • Periuța și pasta de dinți;
  • 1 tricou, 1 pereche șosete, 1 pereche lenjerie de corp – pentru fiecare zi a taberei;
  • 1 pereche boncanci (de drumeție, de preferabil care să acopere gleznele; majoritatea activităților se vor desfășura în natură, de aceea este importantă să aibă o pereche bună și confortabilă de bocanci).

Spunem NU hotărât:

  • bagajelor în exces;
  • alimentelor și dulciurilor de acasă;
  • obiectelor valoroase, de tipul bijuteriilor;
  • țigărilor și băuturilor alcoolice.
Ce fel de acte va trebui să avem la sosirea în tabără?
  1. De completat de părinți sau tutore (după caz). Regulament Program, Formular permisiunea parinților, Formular inscriere VIAȚA.
  2. Copie act identitate pentru participant, dar și pentru persoana care a completat formularul de înscriere.
  3. Adeveriță medicală eliberată de medic (laborator, medic de familie etc.) din care să reiasă starea de sănătate a participantului. Adeverința trebuie sã fie eliberată într-o perioadă de maximum 30 zile înainte de sosirea în tabără.