loader image

Service Learning la clasă

Știați că tinerii implicați în programele Noi Orizonturi, votează mai des, se implică în activități de voluntariat chiar și după absolvirea școlii, sunt mai autonomi, mai constructivi, mai preocupați de binele comunității față de cei care nu au participat la programele VIATA și IMPACT? Rețeta noastră?

De mai bine de 20 de ani, include învățarea prin proiecte în serviciul comunității (Service-Learning) o abordare pedagogică care ne permite să creăm contexte de învățare relevantă pentru elevi, în timp ce aceștia devin agenți ai schimbării pozitive în comunitățile lor.

De la teorie la practică, de la descoperire de sine, la implicare în comunitate.

Elevii spun că își doresc ca la școală :

să discute cu privire la modul în care teoria poate fi aplicată în practică

să facă legătura între ceea ce se propune spre învățare și situațiile concrete din viața comunității în care trăim

să lucreze pe aplicații ale temelor discutate, în rezolvarea problemelor și evenimentelor actuale.

Alege schimbarea

Prin Service-Learning, școala poate face legătura între ceea ce propune spre învățare și aplicații practice în viața de zi cu zi și poate deveni un partener solid în rezolvarea problemelor locale.

Impactul nostru

411 profesori și educatori au urmat cursul nostru online pentru a învăța cum să folosească metodologia service-learning în procesul de predare (sau la clasă)

61 de proiecte de învățate prin serviciul în folosul comunității (sevice-learning) au fost implementate de echipe de profesori împreună cu elevii lor

52 de școli care implementează Service Learning la clasă

2.364 elevi care au experimentat metoda SL la clasă

Din 2021 susținem prin formare, coaching și finanțari peste 50 de școli anual care fac Service Learning la clasă în peste 15 județe. Proiectele au fost gândite și planificate de către profesori împreună cu elevii lor în urma cursului online, „Service Learning la clasă”.  Sprijinul oferit de Fundația Noi Orizonturi constă în formare online, coaching la nevoie și acordarea de premii cu valoare între 600 și 1860 de lei.

Scopul nostru este acela de a încuraja școlile din România să folosească abordarea pedagogică de tip „învățare prin proiecte de serviciu în folosul comunității” prin care pot crește relevanța învățării la clasă.

Experiența de 20 de ani cu programul IMPACT, în care mii de elevi și-au dezvoltat competențe cheie prin participarea la proiecte comunitare, ne-a demonstrat că Service-Learning este tot mai relevant în ecosistemul educațional din România. El răspunde foarte bine nevoilor societății noastre în schimbare, precum: elevii să aibă parte de contexte de învățare în care să își dezvolte vocea și capacitatea de a influența deciziile în comunitatea din care fac parte; de a face mai clară legătura între ceea ce propun profesorii pentru învățarea la clasă și aplicații practice, în viața de zi cu zi și nevoia școlii de a fi percepută în comunitate ca un partener solid în rezolvarea problemelor locale.

Un exemplu:

Proiectul propus de Colegiul Tehnic Energetic din Cluj-Napoca a pornit de la multitudinea și gravitatea accidentelor în care au fost implicați adolescenți, cățărați pe vagoane sau pe stâlpi de mare tensiune cu scopul de a realiza fotografii, selfie-uri sau pentru a brava în fața prietenilor.

Despre aceste lucruri elevii au mai tot discutat la ore și când au făcut căutări în articolele de presă online au găsit multe exemple tragice. Fiind un liceu cu specializare în instalații electrice, echipa de profesori de matematică, engleză, și aparate electrice au integrat în activitățile de învățare un obiectiv de interes pentru comunitate: să își susțină elevii într-o campanie de informare în rândul adolescenților din Cluj-Napoca dar și internațional, pe canale de social-media, privind condițiile și urmările electrocutării, să își aducă astfel contribuţia la scăderea numărului acestor cazuri nefericite.