loader image

Activități în tabără

VIAŢA foloseşte un design de activităţi dezvoltate şi îmbunătăţite de-a lungul mai multor decenii de către experţi în educaţie prin aventură. Elementele cursului au fost construite în acord cu standardele impuse de ACCT (Association for Challenge Course Tehnology) de Rich Klanscieck, cel mai bun inginer în domeniul cursurilor de frânghii din cadrul organizaţiei Project Adventure, SUA.

Cursul este foarte bine structurat şi în ce priveşte etapizarea activităţilor.

Elementele activităţilor din VIAŢA Straja sunt grupate în:

Curs de Frânghii la Înălţime

Curs de Frânghii la Joasă Înălţime

Curs de escaladă

Excursie

Cursul de orientare turistică

Atelier de arts&crafts – Proiect de serviciu în folosul comunităţii

Foc de tabără

Carnaval

Jocuri și concursuri

VIAŢA reuşeste să creeze un mediu sigur din punct de vedere fizic şi emoţional, oferind participanţilor sentimentul de încredere în sine şi în ceilalţi, necesar provocărilor din cadrul şi din afara cursului. Fiecare activitate este urmată de o discuţie care ajută participanţii să reflecteze asupra lucrurilor pe care le-au învăţat.

În tot ceea ce facem în Tabăra VIAŢA, ne bazăm pe politica „0 accidente” – siguranţa participanților este prioritate pentru noi.

Curs de frânghii la înălţime

Săritura pe platforme

Nu este o activitate dificilă din punct de vedere fizic dar, din cauza înălţimii, „Săritura pe Platforme” este unul dintre cele mai dificile elemente ale acestui curs de frânghii. Platformele se află o distanță de 1,50 m între ele, dar la o înălţime de aproape 10 metri față de sol!

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Săritura pe platforme

Nu este o activitate dificilă din punct de vedere fizic dar, din cauza înălţimii, „Săritura pe Platforme” este unul dintre cele mai dificile elemente ale acestui curs de frânghii. Platformele se află o distanță de 1,50 m între ele, dar la o înălţime de aproape 10 metri față de sol!

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Scara lui Iacob

În grupuri de câte trei, participanţii se vor căţăra pe o scară din bârne de lemn şi cabluri de oţel, lungă de 15 m. „Scara lui Iacob” are doar două puncte de sprijin şi nu atinge solul, de aceea va avea o mişcare de balans continuu, iar distanţa dintre trepte creşte pe măsură ce participanţii urcă scara. Este unul dintre cele mai dificile elemente ale cursului de frânghii la înălţime, dar este o activitate ideală pentru cultivarea valorii de muncă în echipă în sufletele participanţilor.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea abilității de a lucra în echipă
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

High Mohawk Walk

Elementul High Mohawk Walk sau Mersul pe Cablu la Înălţime implică traversarea unui cablu cu o lungime de 30 de m, suspendat între doi copaci, la o înățime de 10 m. Deși traversează pe rând, participanții sunt împărțiți în două echipe, iar rezultatele individuale contribuie la scorul echipei.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Experimentarea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Centripetul

„Centripetul” este alcătuit din trei grinzi de lemn în care sunt bătute scoabe din loc în loc, aşezate perpendicular faţă de sol, la o distanţă de un metru faţă de acesta. Elementul se întinde pe o înălțime de 14 m.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Experimentarea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Săritura acrobatului

„Săritura acrobatului” are loc de pe o platformă situată la o înălţime de 12 m. Este una dintre cele mai mari provocări ale cursului de frânghii, pentru că ai nevoie de curaj să sari, chiar dacă știi că ești asigurat.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Experimentarea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Mersul pisicii

Acest element presupune traversarea unui trunchi de copac suspendat în plan orizontal, la o înălţime de 12 m! Deși se face individual, participanții reușesc să ajungă mai repede dintr-o parte în alta dacă sunt încurajați.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Înţelegerea conceptului de Provocare prin Alegere
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Veverița zburătoare

Fiecare participant va fi ridicat de grup, printr-un sistem de scripeţi, la o înălţime de 13 m. Timpul de ridicare este foarte scurt, încât vei avea impresia că ai făcut de fapt un salt de veveriță – de unde şi numele elementului. Este unul dintre cele mai iubite elemente, o activitate foarte distractivă pe care o includem în activităţile care îşi propun dezvoltarea încrederii.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Cunoaşterea conceptului de Provocare prin Alegere
– Cunoaşterea conceptului de Redefinire a Succesului
– Experimentarea și dezvoltarea valorii morale Curaj
– Depășirea limitelor personale
– Experimentarea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Curs de frânghii la joasă înălţime

Mersul pe cablu

Elementul este compus din cinci secţiuni de cablu, întins între copaci la o distanţă de 50 de cm deasupra solului. Distanţa dintre copaci este de aproximativ 5 – 6 m, iar fiecare secţiune este o nouă provocare pentru grup!

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolului comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Trecătoarea Nitro

Elementul este compus dintr-o frânghie aflată la 30 cm faţă de sol, în plan vertical, şi o platformă situată la 10 m de locul în care grupul îşi începe activitatea. Suprafaţa dintre acestea nu poate fi atinsă de participanţi! De aceea, o frânghie îi va ajuta pe participanţi să treacă această probă.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolului comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoașterea abilitățiilor personale în ceea ce privește munca în echipă
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Bușteanul

Este una dintre activităţile de început şi are rolul de a „introduce” participanţii în ceea ce înseamnă un curs de educaţie prin aventură. Este un foarte bun exerciţiu de comunicare pentru grup, pentru că implică rezolvarea unei probleme în echipă.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolului comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoaște abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Labirintul

Spre deosebire de majoritatea activităţilor de la cursul de frânghii la joasă înălţime, aceasta nu implică un efort fizic sporit din partea participanţilor. Labirintul este uşor de construit! Cu doar 50 m de cordelină şi puţină imaginaţie veţi avea un traseu distractiv şi plin de provocări! Este o activitate care implică rezolvarea unei probleme, doar că de data aceasta sarcina nu este neapărat a grupului, ci poate fi realizată de fiecare participant în parte.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolului comunicării în cadrul activităţilorde grup
– Cunoașterea abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă
– Experimentarea felului în care obiectivele echipei interacționează cu obiectivele personale
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Căzătura de încredere

Căzătura de Încredere este una dintre cele mai importante activităţi ale cursului de frânghii, care creează o conexiune puternică între participanţi. Se desfăşoară în 3 etape:
1. În primă fază, grupul ia poziţia asiguratorului, picioare în semi-fandare şi mâinile întinse la nivelul umerilor celui care cade. După ce totul este pregătit şi verificat, cel care cade primeşte răspuns pozitiv la întrebarea „Pot să cad?”. Şi prima „căzătură” se întâmplă!
2. În cea de-a doua etapă, fiecare participant este ridicat de grup şi lăsat încet pe pământ.
3. Fiecare participant urcă pe buturuga de unde, cu încredere, se lasă spre înapoi pentru a fi prins de colegii din grup. Grupul prinde de fiecare dată participantul, din poziţia asiguratorului – de această dată cu mâinile întinse în plan orizontal. Grupul este aşezat pe două şiruri, iar mâinile asiguratorilor dispuse „ca un fermoar”.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolului comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoașterea abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă
– Exprimarea încrederii în ceilalți membrii ai grupului
– Depășirea limitelor personale
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Zidul

Zidul este elementul care implică cel mai mare efort fizic din partea participanţilor, fiind de cele mai multe ori ultima activitate a cursului de frânghii de la joasă înălţime. Pentru că este un element dificil, nu toate grupurile trec prin aceasta activitate (liderii de grup apreciază acest lucru). În acelaşi timp, este una dintre cele mai distractive activităţi şi insuflă grupului un puternic sentiment de succes. Activitatea este urmată de o discuţie foarte importantă pentru grup, având în vedere sentimentele intense trăite de participanţi în cadrul activităţii.
Elementul este compus dintr-un zid cu o suprafaţă netedă, ce măsoară 4 m înălţime şi 3m lăţime. În partea din spate există o platformă cu scară pentru coborâre.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolul comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoașterea abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă
– Depășirea limitelor personale
– Înțelegerea conceptului de Redefinire a Succesului
– Cunoașterea importanței încurajării atunci când lucrezi în echipă
– Cunoașterea regulilor de siguranță pentru acest tip de activitate

Pânza de păianjen

Elementul se prezintă sub forma unei „pânze de păianjen” suspendată între doi copaci. Distractivă şi energizantă, activitatea ajută la întărirea legăturilor existente între membrii echipei, la îmbunătăţirea comunicării în mijlocul grupului şi a abilităţilor de lucru în echipă.

Obiective de învățare pentru participanţi:
– Familiarizarea cu rolul planificării și coordonării în cadrul activităților de grup
– Înțelegerea rolul comunicării în cadrul activităţilor de grup
– Cunoașterea abilităților personale în ceea ce privește munca în echipă

Alte activități

Curs de escaladă

La cursul de căţărare pe stâncă participanții își descoperă talentul de alpinist, alături de membrii echipei VIAŢA, care-i sunt mereu alături. Stânca este special amenajată pentru a fi cucerită iar cei 20 de metri de abia aşteaptă să fie escaladaţi!
Participanții află ce înseamnă perseverenţa şi responsabilitatea, dar și rolul prietenilor de nădejde în drumul spre succes. La cursul de cățărare participanții nu învață doar să escaladeze stânca, ci și cum să coboare în siguranță.

Cursul de orientare turistică

În lipsa semnalului GPS, harta și busola devin niște instrumente esențiale unui drumeț. La cursul de orientare turistică, participanții învață să se orienteze prin pădure, unde îi aşteaptă multe surprize şi mistere ce trebuie dezlegate.
Astfe vor afla cât de important este (în Tabără, dar şi în viaţă) să te poţi orienta şi să mergi pe drumul cel bun.

Atelier de arts&crafts

Proiect de serviciu în folosul comunităţii
La atelierele creative din Tabăra VIAŢA, participanții învață să confecţioneze brăţări, medalioane, brelocuri… şi alte asemenea accesorii. Când creaţiile sunt gata, vom învăţa să fim antreprenori şi le vom scoate la vânzare pentru o cauză nobilă pe care o alegem împreună.

Foc de tabără

Toată lumea participă la focul de tabără, unde ne vom pregăti singuri cina. Cum ne place să spunem în Tabăra VIAŢA: ne vom face frigărui ca şi ciobanii şi vom servi desertul ca americanii! Vom gusta „smores”, o delicatesă americană pe care o vom pregăti împreună cu voluntarii noştri din Statele Unite. Seara, la sfârşitul programului, vom împărtăşi participanților câteva secrete despre vederea nocturnă.

Carnaval

Seara de joi e seară de carnaval! Pregătim surprize, premii, dansuri, cele mai noi hituri, dedicaţii, chiar scenete! Ce mai, tot ce trebuie pentru o seară de neuitat!

Excursie

În excursia la Vârful Straja, participanții descoperă zmeurişul, afinarul, izvoarele, pădurea şi o mulţime de alte destinaţii minunate! Împreună cu liderii VIAȚA, ei au ocazia să cunoască mai bine natura, să o vadă şi să o asculte, pentru a înțelege mai bine de ce trebuie să avem grijă de ea.