Tema activității
- Comunicare
- Identitate personală
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
- Cetățenie activă
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
Descriere
Materiale necesare: bucăţi de hârtie de culori diferite
Durata: 10 minute
Acest joc îşi propune să ajute grupul să se încălzească şi să prezinte subiectul evaluării şi al reflecţiei.
Pregătire și facilitare:
Ȋmprăștiaţi mai multe bucăţi de hârtie de culori diferite pe toată suprafaţa încăperii. Apoi, spuneți-le participanților să se ridice în picioare şi, când spuneţi „Start”, fiecare să meargă la bucata de hârtie a cărei culoare crede că reprezintă cel mai bine proiectul încheiat/activitatea încheiată. După ce fiecare a ajuns la o culoare, invitaţi-i să discute în grupuri mici de ce au ales culoarea respectivă. Dacă sunt participanţi care sunt singuri la o culoare, invitaţi-i să se alăture unui grup din apropiere, dar să îşi menţină culoarea aleasă. După câteva minute, solicitaţi fiecare grup să-şi aleagă un reprezentant care să prezinte tuturor celor prezenți de ce au ales această culoare pentru proiectul încheiat.
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să explice importanța procesului de reflecție și evaluare
Competențe IMPACT
- Management de proiect
Competențe Europene
- Civice şi sociale
Valori
- Discernământ
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
- 15 - 30 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coordonator), Maria Butyka & Kelly Organ, Curriculum Cetățenie Activă-module obligatorii, ediția a III-a, 2016, Fundația Noi Orizonturi