Tema activității
- Înțelepciune
- Comunicare
- Diversitate
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
- Cetățenie activă
Metoda educațională
- Joc de cunoaștere
Descriere
Materiale necesare: copii ale Anexei_Bingo Uman pentru fiecare participant, pixuri
Durata activității: între 15-30 minute
Scopul acestei activități este de a permite participanților să interacționeze și să se cunoască mai bine.
Pregătire și facilitare:
Tipăriți fișele pentru joc (vedeți mai jos Anexa-Bingo Uman pentru un exemplu – sau faceți altele mai potrivite pentru contextul vostru). Pe fișa Bingo sunt diverse declarații personale. Scopul jocului este ca participanții să interacționeze și să găsească pe cineva în grup, pentru care afirmațiile de pe fișă sunt adevărate – câte un om pe fiecare afirmație. Pentru a face acest lucru, participanții trebuie să se plimbe prin sală și să șoptească între ei (să nu strige, să nu vorbească tare pentru ca ceilalți să nu audă răspunsurile). Când vor găsi pe cineva care îndeplinește criteriile de pe fișă, aceștia trebuie să semneze cu numele lor în căsuța desemnată apoi amândoi vor căuta în continuare. Un participant nu poate semna decât o singură dată pentru o altă persoană. Pentru a completa toată fișa, participanții trebuie să interacționeze și să vorbească cu cât mai mulți oameni posibil. Când cineva a completat toată fișa strigă Bingo și se așează pe scaun. După primele trei strigări Bingo, jocul se oprește.
Exemple de afirmații: are părul vopsit, a decorat recent casa, îi place să gătească, a călătorit în țări din afara Europei, locuiește cu alți membri ai familiei, citește ziarul în mod regulat, are propria spălătorie, are mai mult de două animale, cântă la un instrument muzical, părinții sau bunicii s-au născut într-o altă țară, poate să vorbească în mai multe limbi străine etc. Unele criterii sunt distractive, astfel încât să încurajeze participanții să discute deschis și să se bucure făcând cunoștință cu ceilalți. În funcție de context puteți schimba afirmațiile.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Ce aţi avut de făcut?
- Cum v-ați simțit jucându-vă? Ce v-a plăcut cel mai mult?
- Ați întâlnit multe persoane cu același răspuns?
- Ce ați aflat suprinzător despre colegii vostri?
- Ce similitudini interesante ați descoperit?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- (A)Să-și dezvolte abilitățile de comunicare și relaționare în echipă;
- (V)Să-și exploreze curiozitatea în legătură cu ceilalți colegi;
- (C)Să enumere câteva caracteristici ale grupul său;
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- Civice şi sociale
Valori
- Curiozitate
- Inteligență socială
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi