loader image

Rescriem povestea școlii, rescriem povestea copiilor

iunie 2021

Vine vacanța cu educație, o ocazie în care putem să gândim și regândim modul în care ne reconectăm colegii și copiii la relații și la învățare.

Fundația Noi Orizonturi împreună cu Observatorul Român de Sănătate au condus în perioada 2-7 iunie un proces de lucru de tip design-thinking pentru a genera idei și soluții despre cum ne pregătim de pe acum pentru un an de recuperare: fizică, academică, mentală.

Activitatea a fost generată în contextul în care alt an școlar afectat de pandemie se încheie în curând. Un studiu McKinsey ne spune că pentru copiii și elevii din familii care nu le-au putut susține învățarea online și/sau de acasă înseamnă o pierdere academică între 12-16 luni. Sunt studii care ne aduc la cunoștință și efectele asupra dezvoltării socio-emoționale ale copiilor – anxietate ridicată, izolare, depresie. Urmează vacanță de vară iar din septembrie deschidem porțile grădinițelor și școlilor, cu speranța unui an școlar (aproape) normal.

21 de profesioniști și practicieni care lucrează în grădinițe, școli, comunități cu provocări majore în perioada pandemiei, organizați în grup de lucru pe patru niveluri de învățământ, grădiniță, primar, gimnaziu, liceu au identificat problemele cu care se confruntă dar și soluții pentru a rescrie povestea școlii, rescrie povestea copiilor cu care lucrează.

Componența grupelor de lucru:

Activitatea a fost derulată exclusiv online, folosind aplicația Miro, care permite colaboratorilor să adauge, modifice, rearanjeze și păstreze ideile de pe tabla digitală. Procesul de lucru a fost construit și condus de către Paula Beudean, pe principiile de design-thinking. Puteți descărca prezentarea pe scurt a acestuia și vă încurajăm să folosiți un proces similar în comunitatea dvs școlară pentru a analiza și genera soluții personalizate.

Descarcă procesul de lucru

Pe data de 7 iunie, între orele 16.00-18.00 rezultatele muncii celor patru echipe au fost prezentate publicului înscris la conferința “Rescriem povestea școlii, rescriem povestea copiilor”. Vă invităm să descărcați și să vă lăsați inspirați de ideile și planurile construite de cele patru grupe de lucru:

Descarcă prezentare pentru situații întâlnite la grădiniță

Descarcă prezentare pentru situații întâlnite în școala primară

Descarcă prezentare pentru situații întâlnite în școala gimnazială

Descarcă prezentare pentru situații întâlnite în liceu

Suntem recunoscători celor 21 de practicieni care au oferit timpul, resursele, experiența lor și care au plecat de la peste 100 de probleme identificate în comunitățile lor și au construit profiluri de copii, părinți, profesori pentru care au conturat peste 80 de soluții, priorități pentru următoarele șase luni și au detaliat nouă planuri de acțiune gata de folosit.

_____________________

Despre organizatori:

Fundatia Noi Orizonturi are un istoric de 20 ani în educația pentru transformare. Începând cu vara 2020 derulează programul Școlii cu ScLipici prin care metodele de predare pentru literație timpurie au ajuns la 2000 de cadre didactice și peste 1000 de copii care se confruntă cu rămâneri în urmă la competențele de bază scris-citit. Fundația Noi Orizonturi susține activitățile estivale, fie pentru a oferi un context educațional pentru copiii care nu au posibilitatea de a călători alături de familie, fie pentru a pregăti reluarea anului școlar următor.

Observatorul Român de Sănătate
ORS își propune să contribuie la construirea unui sistem de sănătate sustenabil atât prin crearea, monitorizarea și îmbunătățirea politicilor de sănătate, cât și prin educarea populației cu privire la drepturile, obligațiile și modalitățile de implicare în domeniul sănătății. EduAlert este un proiect pilot care folosește inteligență artificială și algoritmi de modelare predictivă pentru a crea un sistem de avertizare timpurie ce prezice riscul de abandon în funcție de note, absențe și comportamentul elevilor. https://edualert.ro/