Fundația Noi Orizonturi

Inovăm și susținem modele de educație prin experiență, care-i împuternicesc pe tineri să se dezvolte pe sine, comunitatea și lumea în care trăiesc! La nivel național, Fundația Noi Orizonturi a dezvoltat două programe educaționale: IMPACT – educaţie prin proiecte de serviciu în folosul comunităţii, şi VIAŢA – educaţie prin aventură.

Cu ajutorul acestora, copii şi tineri între 11 şi 19 ani devin mai implicaţi, mai responsabili şi mai încrezători în forţele proprii. Ei dobândesc valori, atitudini şi abilităţi care pot să-i ajute cu adevărat în viață.

Tinerii cu care lucrăm

Programele educaționale marca Noi Orizonturi îi ajută pe tineri să se dezvolte emoțional și să se echipeze pentru viață, indiferent de profesia pe care și-o vor alege ca adult. Metoda pe care o promovăm – învățarea prin experiență – îi determină să FACĂ lucruri, să-ți pună planurile în practică, nu doar să asimileze noțiuni teoretice.

Proiectele de serviciu în folosul comunității îi provoacă să privească în jur, să identifice probleme și să găsească, singuri, căi de rezolvare a lor. Se încurcă, greșesc, se mai ceartă, dar în final, trag linie și recunosc ce au învățat. Iar data viitoare o iau de la capat, mai puternici.

Ajung astfel tineri care se simt responsabili pentru comunitatea în care trăiesc.

Capabili de a-şi argumenta punctele de vedere şi de a lua decizii în favoarea celor din jur, pregătiţi să îşi asume un rol activ, cu încredere în forţele proprii, încrezători că împreună pot produce schimbare, conştienţi de procesul de dezvoltare personală prin care trec, tinerii ajung să înţeleagă voluntariatul ca pe o resursă; îi percep miza pe termen lung, inclusiv în ceea ce priveşte provocările vieţii profesionale.

Copil de IMPACT

Născută la Cluj, Ale Giurgiu este un copil crescut „în cartier”, „nu cel mai select, ci genul ăla de cartier pe care îl descriu băieții din rap”. Nu prea avea cunoștințe legate de voluntariat, iar de serviciu în folosul comunității nu auzise niciodată. La începutul clasei a VII-a, profa de geografie le-a vorbit la clasă despre programul IMPACT. „Ne-a povestit cum că e ceva fain, un spațiu unde ne putem desfășura – ne jucăm, spunem povești, facem lucruri despre care nu avem cum să învățăm altundeva. Le-a spus proiecte și ne-a explicat cum putem ajuta, prin ele. De atunci IMPACT-ul face parte din viața mea și a fost unul din argumentele prin care mi-am ales liceul, apoi facultatea (Științe Politice, Administrative și ale Comunicării UBB, specializarea Publicitate)”, povestește ea.

La IMPACȚIIII, clubul ei de la Liceul Onisifor Ghibu, Ale s-a implicat, încă de la a doua ediție, în organizarea celebrului Ghibstock – primul festival din curtea școlii, de care continuă să se ocupe și azi, în calitate de alumni IMPACT. Tot în această calitate ocupă, din noiembrie 2016, funcția de junior communication officer la Noi Orizonturi, poziție înființată special pentru alumni IMPACT, care astfel au ocazia de a lucra timp de un an cu echipa care se ocupă de rețeaua IMPACT. „Șansa de a lucrat cu oameni pe care-i cunosc, într-o organizație prietenoasă, care m-a crescut și m-a ajutat să ajung omul care sunt, este mai mult decât am putut spera de la primul meu angajator”, spune Ale. La finalul mandatului, ea va fi responsabilă de selectarea și formarea noului junior communication officer responsabil de IMPACT!

Copil de IMPACT

Născută la Cluj, Ale Giurgiu este un copil crescut „în cartier”, „nu cel mai select, ci genul ăla de cartier pe care îl descriu băieții din rap”. Nu prea avea cunoștințe legate de voluntariat, iar de serviciu în folosul comunității nu auzise niciodată. La începutul clasei a VII-a, profa de geografie le-a vorbit la clasă despre programul IMPACT. „Ne-a povestit cum că e ceva fain, un spațiu unde ne putem desfășura – ne jucăm, spunem povești, facem lucruri despre care nu avem cum să învățăm altundeva. Le-a spus proiecte și ne-a explicat cum putem ajuta, prin ele. De atunci IMPACT-ul face parte din viața mea și a fost unul din argumentele prin care mi-am ales liceul, apoi facultatea (Științe Politice, Administrative și ale Comunicării UBB, specializarea Publicitate)”, povestește ea.

La IMPACȚIIII, clubul ei de la Liceul Onisifor Ghibu, Ale s-a implicat, încă de la a doua ediție, în organizarea celebrului Ghibstock – primul festival din curtea școlii, de care continuă să se ocupe și azi, în calitate de alumni IMPACT. Tot în această calitate ocupă, din noiembrie 2016, funcția de junior communication officer la Noi Orizonturi, poziție înființată special pentru alumni IMPACT, care astfel au ocazia de a lucra timp de un an cu echipa care se ocupă de rețeaua IMPACT. „Șansa de a lucrat cu oameni pe care-i cunosc, într-o organizație prietenoasă, care m-a crescut și m-a ajutat să ajung omul care sunt, este mai mult decât am putut spera de la primul meu angajator”, spune Ale. La finalul mandatului, ea va fi responsabilă de selectarea și formarea noului junior communication officer responsabil de IMPACT!

Profesorii cu care colaborăm

Cluburile IMPACT sunt coordonate de profesori dispuși să lucreze suplimentar cu elevii lor, în regim de voluntariat. Fără ei, transformarea tinerilor ar fi imposibilă. În urma coordonării cluburilor, liderii-profesori au experimentat ei înşişi schimbări importante: formarea unei atitudini mai deschise faţă de elevi, întărirea sentimentului că pot produce schimbări pozitive, creşterea eficienţei în munca de echipă (inclusiv la nivelul corpului profesoral) şi înţelegerea importanţei voluntariatului la vârsta adultă.

Pentru că au avut ocazia să-i probeze eficiența la club, liderii-profesori s-au simțit mai confortabil să folosească metoda experiențială și la clasă.

Iar reacția pozitivă a elevilor și rezultatele bune ne-au motivat să gândim un program de formare care să pregătească și alți profesori pentru o altfel de experiență de învățare.

Profesorul explorator și declanşator al schimbării 

Specilizată în Psihologie Educațională, Liliana Bulgagiu este de 16 ani consilier școlar în instituția pe care a absolvit-o în 91 – Colegiul Naţional Ştefan cel Mare din Hârlău, județul Iași. „Am început cu Facultatea de Drept, am cochetat cu teatru şi am înţeles apoi că vreau să lucrez altfel cu oamenii. Abia se reînfiinţase Facultatea de Psihologie aşa că am dat admiterea aici. Aveam în minte şi în suflet exemplul mamei – profesor de arte plastice, al mătuşei – profesor de arhitectură, dar mai cu seamă imaginea profesorului de română din liceu, care a sădit în fiinţa mea pasiunea pentru cuvinte”, spune ea.  Deși  a terminat şi Dreptul, Liliana a ales calea şcolii, a Psihologiei şcolare şi, puţin mai târziu, şi a psihoterapiei. „Mereu mi-am spus că şi tinerii din provincie au nevoie de specialişti, motiv pentru care am ales să mă întorc acasă. Am convingerile mele despre lume şi viaţă și am ales conştient să continui ceea ce începusem, poate fără să ştiu, în liceu – să construiesc punţi de comunicare şi să creez un cadru frumos, să mişc lumea şi să scriu poveşti într-un context socio-economic arid”.

În vara lui 2016, Liliana a devenit formator în programul Arhitecții Educației. „La formare am realizat încă o dată cu sunt un explorator, un iniţiator şi  un declanşator al schimbării. Şi am învăţat că profesorul, ca părinte surogat pentru orele cât copilul stă la şcoală, e nevoie să înveţe a-şi  deschide oricând braţele, întărind cercul siguranţei pentru copil. Şi asta pentru că el – profesorul este adultul, este mai mare şi mai înţelept în această relaţie directă cu elevul său”.

Profesorul explorator și declanşator al schimbării 

Specilizată în Psihologie Educațională, Liliana Bulgagiu este de 16 ani consilier școlar în instituția pe care a absolvit-o în 91 – Colegiul Naţional Ştefan cel Mare din Hârlău, județul Iași. „Am început cu Facultatea de Drept, am cochetat cu teatru şi am înţeles apoi că vreau să lucrez altfel cu oamenii. Abia se reînfiinţase Facultatea de Psihologie aşa că am dat admiterea aici. Aveam în minte şi în suflet exemplul mamei – profesor de arte plastice, al mătuşei – profesor de arhitectură, dar mai cu seamă imaginea profesorului de română din liceu, care a sădit în fiinţa mea pasiunea pentru cuvinte”, spune ea.  Deși  a terminat şi Dreptul, Liliana a ales calea şcolii, a Psihologiei şcolare şi, puţin mai târziu, şi a psihoterapiei. „Mereu mi-am spus că şi tinerii din provincie au nevoie de specialişti, motiv pentru care am ales să mă întorc acasă. Am convingerile mele despre lume şi viaţă și am ales conştient să continui ceea ce începusem, poate fără să ştiu, în liceu – să construiesc punţi de comunicare şi să creez un cadru frumos, să mişc lumea şi să scriu poveşti într-un context socio-economic arid”.

În vara lui 2016, Liliana a devenit formator în programul Arhitecții Educației. „La formare am realizat încă o dată cu sunt un explorator, un iniţiator şi  un declanşator al schimbării. Şi am învăţat că profesorul, ca părinte surogat pentru orele cât copilul stă la şcoală, e nevoie să înveţe a-şi  deschide oricând braţele, întărind cercul siguranţei pentru copil. Şi asta pentru că el – profesorul este adultul, este mai mare şi mai înţelept în această relaţie directă cu elevul său”.

Contact

Sediul Central Lupeni

Bv. Păcii, bl. 5, ap. 9 | Și în București, Cluj-Napoca

comunicare@noi-orizonturi.ro

 

 

0254 564 471