Tema activității
- Luarea deciziilor
- Identitate personală
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Poveste
Descriere
Materiale necesare: nu este cazul
Durata: între 15–30 minute
Scopul povestirii. Aceasta poveste ne învață despre puterea recunoștinței
Pregătire și facilitare. Citiți cu voce tare povestirea. După ce ați terminat, încheiați cu o discuție de procesare/debriefing, folosind întrebările sugerate.
Un fermier s-a dus la rabin și s-a plâns: “Nu mai suport să stau acasă. Am cinci copilași care se bat și plâng întruna, și nevasta mea mă ceartă toată ziua. E așa de sumbru în casa noastră, ce pot să fac?” Rabinul a spus: “Ia-ți găinile în casă.” Fermierul a făcut precum i s-a spus, dar a doua zi a mers la rabin si i-a spus: “E și mai rău. Găinile sunt așa de murdare și zboară prin toată casa noastră sumbră, ce să fac?” Rabinul i-a spus: “Ia-ți oaia în casă.” Fermierul a făcut precum i s-a spus. În următoarea zi a mers din nou la rabin și i-a spus: “E și mai rău. Oaia behăie toată noaptea și nu pot să dorm, și lasă peste tot păr. Ce ar trebui să fac?” Rabinul i-a spus: “Ia-ți capra în casă.” Fermierul a făcut precum i s-a spus, și în următoarea zi i-a spus rabinului: “E tot și mai rău. Capra miroase oribil și se bate cu oaia, ce ar trebui să fac?” Rabinul i-a răspuns: “Scoate-ți găinile, oaia și capra afară din casă.” Fermierul a făcut precum i s-a spus și în următoarea zi a venit cu recunoștință la rabin și i-a spus: “Acasă e ca-n al nouălea cer.”
Întrebări de procesare/debriefing:
- V-a plăcut această poveste? Cum vi s-a părut?
- Ce s-a întâmplat în povestirea noastră?
- V-ați aflat vreodată sau cunoașteți pe cineva care s-a aflat în situația fermierului?
- Cum v-ați simțit?
- Ce înțelegeți din sugestiile rabinului?
- Ce sfat v-ați da sau ați da unei persoane aflate într-o situație asemănătoare?
- Care ar fi câteva lecții pe care le putem învăța din această povestire?
- Când putem manifesta recunoștința?
- Care sunt lucrurile/ aspectele vieții pentru care putem fi recunoscători?
- Ce am putea face de-acum înainte pentru a manifesta mai mult recunoștința în viețile noastre?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să descrie recunoștința ca trăsătură de caracter
- A – Să identifice modalități practice prin se paote manifesta recunoștința
- V – Să manifeste recunoștință pentru familie, pentru colegii cu care intră în contact, pentru ocaziile vieții
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Civice şi sociale
Valori
- Recunoștință
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
- Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi