Tema activității
- Luarea deciziilor
- Comunicare
- Prietenie
Warning: Array to string conversion in /home/fno/web/noi-orizonturi.ro/public_html/wp-content/themes/Divi-Child-Restore/single-activity.php on line 111
Array
Metoda educațională
- Poveste
Descriere
Materiale necesare: nu este cazul
Durata: între 15–30 minute
Scopul: Aceasta povestire prezintă o situație de viață în care prietenia este supusă la test.
Pregătire și facilitare. Citiți cu voce tare povestirea. După ce ați terminat, încheiați cu o discuție de procesare/debriefing, folosind întrebările sugerate.
Doi prieteni călătoreau împreună când, deodată, s-au întâlnit cu un urs. Fără să se gândească la tovarășul lui, speriat de frică, unul dintre cei doi călători s-a urcat în grabă într-un copac, încercând să se ascundă. Celalalt și-a dat seama că nu are nici o șansă să lupte de unul singur cu ursul, așa că s-a lungit pe pământ, prefăcându-se mort. Auzise că un urs nu se atinge de un cadavru. Cum stătea întins pe pământ, ursul veni lângă el și începu să-i miroasă nasul, urechile, să asculte dacă îi bate inima. Bărbatul a rămas fără răsuflare, ținându-și respirația. În cele din urmă, ursul se convinse că omul e mort și plecă.
Când ursul nu mai putea fi văzut, omul care era ascuns în copac coborî și îl întrebă pe tovarășul său ce anume i-a șoptit ursul la ureche, pentru că, din câte observase el, ursul se apropiase și-i spusese ceva.
-Nu e un mare secret, răspunse celălalt. Mi-a spus să am grijă de acum încolo cu cine mă însoțesc la drum și să nu mai am încredere în oamenii care își abandonează prietenii la nevoie.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Despre ce este vorba în povestire?
- Cum vi s-a părut această poveste?
- Cum vi s-a părut povestea?
- Ce părere aveți despre primul călător, cel care s-a urcat în copac?
- Dar despre cel care s-a prefăcut că este mort?
- Cum credeți că era corect să procedeze cel care s-a urcat în copac?
- În ce constă valoarea prieteniei?
- Cum poate fi testată prietenia?
- Ce putem fi cu adevărat prieteni?
- Ce lecții putem trage din această poveste?
- Cum putem folosi aceste lecții în să ne consolidăm prietenia?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să descrie importanța și caracterisitice prieteniei
- V – Să manifeste deschidere pentru dezvoltarea și valorizarea umor relații strânse cu alte persoane
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Civice şi sociale
Valori
- Iubire
- Bunătate
- Recunoștință
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi