Tema activității
- Diversitate
- Identitate personală
- Altele
Domeniul de învățare
- Antreprenoriat social
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Joc energizare/spargerea gheții
Descriere
Materiale necesare: nu este cazul
Durata: 20 minute
Scopul activității este de a deschide conversația despre excluziune social într-un mod amuzant. Jocul presupune contact fizic. Aveți grijă ca nimeni să nu se accidenteze.
Pregătire și facilitare:
Rugați participanții să se separe în două grupe în funcție de culoarea ochilor sau a părului sau a altei caracteristice fizice care poate separa grupul în două. Grupul mai mic va trebui să părăsească încăperea. Rugați grupul care a rămas în sală să formeze un cerc cât mai strâns astfel încât să nu permită celorlați participanți posibilitatea de a intra prea ușor. Apoi, invitați-i pe cei din afară, unul câte unul și rugați-i să incerce să pătrundă în cercul format de cei din sală. Lăsați-i un minut sau două să încerce până se dau bătuți și se așează pe scaunele din afara cercului. Aduceți apoi următorul participant. Încheiați cu o discuție de procesare.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Cum v-ați simțit să fiți parte a grupului celor din sală? Dar a celor din afara sălii?
- Ce tactică ați folosit pentru a nu permite celor din afară să intre în cercul vostru? Ce tactică ați folosit pentru a putea pătrunde în interiorul cercului? Care a fost mai eficientă/ De ce?
- Cunoașteți situații / comportamente similare din viața reală?
- Cine sunt “cei de-afară” în societatea noastră?
- Al cui este rolul de a încerca să-i includă/integreze pe “cei de-afară” ?
- Ce putem face pentru a-i ajuta pe “cei de-afară” să fie incluși/ integrați în societate? Ce-ar putea face clubul nostru?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să definească excluziunea și incluziunea pentru persoanele cu mai puține oportunități.
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Civice şi sociale
Valori
- Discernământ
- Viziune și perspectivă
Resurse necesare
- Fără resurse
Număr de participanţi
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coordonator), Maria Butyka, Kelly Organ, Curriculum Cetățenie Activă-module obligatorii, ediția a III-a, 2016, Fundația Noi Orizonturi