Tema activității
- Diversitate
Domeniul de învățare
- Altele
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
Descriere
Materiale necesare: foi A4, pixuri
Durata activității: sub 15 minute
Scopul acestei activități este de a-i ajuta pe participanță să identifice elemente pe care le au în comun sau care le percep că le au în comun.
Pregătire și facilitare:
Scrieți pe tablă 10 lucruri pe care copiii le au în comun. Apoi dați-le câte o coală de hârtie A4 pe care sunt trecute numere de la 1 la 10 pe verticală. Când spuneți START copiii vor începe să scrie în dreptul fiecărei cifre numele unui copil din grup cu care crede că are acel punct în comun. Copiii vor merge apoi la cei notați pe listă, să afle dacă au avut dreptate. Dacă da, aceștia vor semna în dreptul caracteristicii.
Listă ar putea arăta astfel:
- cineva care iubește muzica la fel de mult ca tine.
- cineva care are ultima cifră la numărul de telefon ca și tine.
- cineva care poartă pantofi de aceeași mărime ca și tine.
- cineva care este născut în același an ca și tine.
- cineva care are același număr de frați ca și tine.
- cineva care este născut în aceeași lună ca și tine.
- cineva care are aceleași hobby-uri ca ale tale.
- cineva care preferă același tip de mâncare ca și tine.
- cineva care are aceleași valori ca tine.
- cineva căruia îi plac același filme ca și tie.
Câștigă copilul care completează primul foaia.
Întrebări de procesare/debriefing:
- Ce ați avut de făcut? A fost greu să găsiți persoane care să aibă puncte comune cu voi?
- Ați avut dreptate?
- Au existat situații în realitate când ați presupus ceva despre cineva? V-ați înșelat? Cum v-ați simțit?
- Ce ne facem să credem că avem anumite elemente în comun cu altcineva?
- În ce fel ne influențează faptul că avem lucruri în comun cu altcineva?
- Cum vă poate ajuta acest lucru pe viitor?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- C – Să listeze elemente pe care le au în comun cu alți membri ai grupului
- A – Să identifice propriile presupuneri despre ceilalți membrii ai grupului
- V – Să-și exerseze curiozitatea față de ceilalți colegi din grup
Competențe IMPACT
- Comunicare
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
Valori
- Curiozitate
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- Mai puțin de 15 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi