Tema activității
- Managementul timpului
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
- Leadership
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
Descriere
Materiale necesare: flipchart sau tablă, maerkere, copii ale anexelor
Durata activității: 20 de minute
Această activitate își propune să ofere participanților o metoda de planificare a timpului.
Pregătire și facilitare:
Facilitatorul prezintă participanților un instrument foarte ușor pentru un management al timpului eficient (lista „de făcut” și metoda 123 pentru prioritizare). Fiecare participant primește hârtie și un creion și trebuie să întocmească o listă „de facut” pentru a doua zi de dimineață și până seara. Acest lucru ar trebui să dureze maxim 10 minute.
Apoi, cu modelul 123 în față (vezi anexa mai jos), trebuie să prioritizeze sarcinile, hotărând ce sarcini trebuie îndeplinite primele, care pot fi amânate pe mai tâziu și care pot aștepta poate în următoarele zile. După ce au terminat, câțiva dintre participanți, pot prezenta ceea ce au lucrat.
Pentru metoda 123, poți folosi modelul din anexa, care poate fi desenată pe flipchart sau pe tablă:
După ce fiecare şi-a facut planul de activităţi pe ziua următoare, discută cu participanţii- Care cred ei că ar fi paşii pentru succes în organizarea timpului? Se adună de la ei câteva idei care se scriu pe tablă sau pe un flipchart, după care facilitatorul poate să vină cu următoarele completări.
Mențiunea facilitatorului::
Metoda în 7 pași pentru succes în planificarea timpului.
- Stabilește cu precizie ceea ce îți dorești.
- Notează-ți hotărârile.
- Stabilește un termen limită pentru țelul pe care îl urmărești.
- Întocmește o listă cu toate lucrurile pe care crezi că va trebui să le faci pentru a-ți atinge țelul.
- Organizează-ți lista sub forma unui plan (priorități, succesiune).
- Pune-ți IMEDIAT planul în aplicare.
- Ia HOTĂRÂREA să nu treacă nicio zi fără să faci ceva pentru atingerea obiectivelor tale.
- Bucură-te de fiecare pas pe care îl faci
Intrebări de procesare/debriefing:
- A fost greu să întocmiți lista pentru mâine?
- Ați mai făcut asta înainte?
- Considerați că e important să puneți pe hârtie aceste idei? În ce fel va ajutat modelul 123 să le prioritizați?
- Sunteți surprinși de rezultat?
- Credeți că acum aveți timp să faceți ce este pe listă?
- Veți folosi metoda în fiecare zi/săptămână?
- Ce părere ai despre aceste sfaturi- 7 pași de success în organizarea timpului?
- Te recunoști în ele? Sunt adevărate pentru tine?
- Faci vreodată așa? Cât de importante sunt aceste aspecte pentru tine?
- În ce măsură crezi că obiceiurile de pierdere a timpului pot fi schimbate? De cine depinde schimbarea lor?
Obiective de învățare
Valori, Abilități, Cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
V – Să îşi asume responsabilitatea pentru folosirea eficientă a timpului
A – Să dezvolte strategii prin care să atingă scopurile personale în timp util
A – Să realizeze o planificare a timpului personal folosind metoda 123
C – Să descrie care ar putea fi paşii de realizat pentru un management al timpului eficient
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Matematice
- A învăța să Înveți
- Antreprenoriale
Valori
- Discernământ
- Viziune și perspectivă
- Autocontrol
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
Maria Neagu (coordonator), IMPACT CURRICULUM, Angajabilitate, Fundația Noi Orizonturi, 2011