Tema activității
- Înțelepciune
- Diversitate
Domeniul de învățare
- Dezvoltarea caracterului
Metoda educațională
- Lucru pe grupe
Descriere
Materiale necesare: Hârtie, pixuri.
Durata activității: între 15-30 minute
Scopul acestei activități este de a-i face conștienți pe participanți despre valorile morale care se pot învăța de la eroi sau personaje din istorie.
Pregătire și facilitare:
Dacă grupul e mare, împarte participanții în grupuri de 5-6 persoane. Spune-le să se gândească fiecare la eroi, în special la cei pe care îi apreciază sau de la care cred ca ar putea să învețe ceva. E important să se precizeze în special dacă grupul e multicultural, faptul că eroii nu trebuie să facă parte din istoria țării în care locuiesc, ei pot fi atât din țara de origine cât și din țara părinţilor lor. Dă-le 5 minute să se gandească individual si să scrie de ce sunt sau au fost importanți acei eroi pentru ei. Oferă timp suficient pentru schimbul de informații și de interogare în grupe mici (încă 15 minute de discuții pe fiecare gup). La final, fiecare grup va scrie pe un flipchart numele eroilor și ce două- trei valori sau trăsături de caracter pozitive le care le transmit aceștia urmașilor lor prin comportamentul și realizările lor. În plen, fiecare grup va prezinta tabelul celuilalt grup.
Întrebări de procesare/debriefing:
- A fost cineva surprins de eroii menționați? De ce?
- Toată lumea a auzit de eroii menționați?
- Pentru ce sunt faimoși eroii naționali? Ce valori umane reprezintă? Cu ce trăsături de caracter ne-au impresionat?
- De ce îi apreciem mai mult pe alții?
- Unde am învățat să-i respectăm, și de ce?
- Credeți că, dacă ar trăi azi, valorile și acțiunile lor i-ar mai face eroi?
- Cum ați putea voi să exersați acele trăsături de caracter ale eroilor aleși în viața voastră de zi cu zi?
- Ce trăsătură de caracter ați vrea să dezvoltați în viața voastră?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A – Să identifice nişte modele de urmat din perspectiva trăsăturilor de caracter pozitive
- V – Să manifeste respect pentru realizările şi reuşitele celorlalţi
- V – Să-și exprime aprecierea pentru oamenii modele din istoria lor
Competențe IMPACT
- Management personal și de grup
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- Civice şi sociale
Valori
- Viziune și perspectivă
- Curiozitate
- Aprecierea frumuseții
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
- Tiberiu Culidiuc (coord),Maria Butyka, IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi