Tema activității
- Înțelepciune
Domeniul de învățare
- Angajabilitate
Metoda educațională
- Lucru pe grupe
Descriere
Materiale necesare: Două puzzle-uri a câte 200 – 300 de piese.
Durata activității: între 15-30 minute
Scopul acestei activități este de a-i ajuta pe participanță să înțeleagă importanța viziunii în munca lor.
Pregătire și facilitare:
Facilitatorul de joc împarte grupul în două echipe. Fiecare echipă va primi un puzzle, de circa 200 de piese, fără modelul după care trebuie reconstituit. Timpul avut la dispoziție, pentru reconstituirea puzzle-ului este de 7 minute. După ce timpul se scurge (este de la sine înțeles că nu vor finaliza reconstituirea), se va discuta despre cauza care a dus la nefinalizarea sarcinii de lucru. După discuție, echipele vor avea la dispoziție încă 10 minute pentru a duce sarcina la bun sfârșit. Modelul puzzle-ului se va da doar dacă va fi cerut de participanții la joc.
Sugestii pentru continuare: Facilitatorul le poate propune participanților întocmirea unui plan personal de acțiune, pe o perioadă determinată.
Întrebări de procesare/debriefing:
- De ce a fost dificil să îndepliniți sarcina de lucru?
- Dacă ar fi să o luați de la capăt, cum ați proceda?
- Cât de important este să ştii ce faci înainte de a te apuca să faci un anumit lucru?
- De ce avem nevoie de o viziune/direcție, o țintă?
- Cine poate oferi o viziune? Cine e responsabil pentru a da viziune în grupul nostru?
- De unde știm dacă viziunea este bună sau nu?
- Care sunt provocările în urmarea unei viziuni?
- Ce ați putea lua din acest exercițiu pentru viața voastră de zi cu zi?
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A – Să analizeze critic o problemă din mai multe puncte de vedere
- A – Să lucreze în echipă pentru găsirea de soluții
- V – Să aibă o perspectivă largă asupra importanței viziunii și direcției în tot ceea ce facem
Competențe IMPACT
- Management de proiect
- Inovație și creativitate
Competențe Europene
- Matematice
- A învăța să Înveți
Valori
- Discernământ
- Viziune și perspectivă
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 15 - 30 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coord), Maria Butyka, IMPACT – jocuri și povestiri, Manual de educație nonformală, ediția a II-a, 2015, Fundația Noi Orizonturi