Tema activității
- Comunitate
- Responsabilitate financiară
- Strângere de fonduri
Domeniul de învățare
- Cetățenie activă
Metoda educațională
- Lucru pe grupe
- Discuţie facilitată
Descriere
Materiale necesare: hârtie, creioane/markere, diagrama Gantt de la întâlnirile precedente
Durata: 30 minute
Scopul activității. Această activitate încearcă să-i încurajeze pe participanții să se gândească în mod specific la o strategie prin care comunitatea ar putea fi implicată în proiectul lor: prin sprijin financiar și nefinanciar.
Pregătire și facilitare:
Împărțiți-i pe participanți în grupuri mai mici și dați-i fiecărui grup o foaie de hârtie. Întrebați-i dacă știu ce înseamnă „strângere de fonduri”. Dacă nu se cunoaște noțiunea, menționați următoarea definiție: „procesul de solicitare și de primire de contribuții voluntare (bani sau alte resurse), de la diferite persoane/oameni de afaceri, de la organizații caritabile sau de la instituții guvernamentale”. Subliniați faptul că strâgerea de fonduri nu înseamnă să cerșești; înseamnă să ceri sprijin pentru a oferi servicii importante comunității atunci când alții nu o fac.
După ce noțiunea a fost înțeleasă, explicați-le faptul că unii vor da bani sau alte resurse, doar pentru că li se cere, pe când alții trebuie convinși sau vor să primească ceva în schimbul donațiilor – fiecare este motivat în mod diferit. Cereți-le unor voluntari să dea exemple despre situații când au dăruit bani sau alte bunuri (de exemplu, mâncare, jucării, alte obiecte). De ce s-au hotărât să dăruiască? Punctați faptul că, în fiecare caz, au fost motivați de rațiuni diferite – credința, obținerea recunoștinței unora, pentru a scăpa de surplus etc. Toate aceste motivații sunt rațiuni posibile de a dărui și diferiți oameni din comunitate vor fi motivați diferit. Punctați, de asemenea, ideea că și donarea de timp este importantă.
Pe baza acestei discuții, cereți-le membrilor grupului să lucreze în grupe mai mici și să găsească idei constructive despre cum vor organiza strângerea de fonduri în funcție de motivațiile diferite ale oamenilor. Dați-le 5-7 minute pentru notarea ideilor și uniți apoi grupurile pentru împărtășirea ideilor. Încurajați creativitatea! Dacă activitatea demarează mai greu, dați exemple de situații când se pot strânge fonduri: carnaval, show de talente, seri de film, curse de alergare, când oamenii plătesc pentru a asista; vânzare „la garaj”, de prăjituri de casă sau de obiecte de artizanat; sau oferirea de servicii pentru un cost modic, cum ar fi adunarea sticlelor de plastic pentru reciclarea lor. După ce grupul a ales o activitate de strângere de fonduri, vor trebui să o adauge Diagramei Gantt, ca pe o altă activitate.
Obiective de învățare
Valori, abilități, cunoștinte (V.A.C). În urma activității participanții vor putea:
- A – Să dezvolte un plan de strângere de fonduri.
- A – Să identifice motivația oamenilor pentru implicarea în serviciul în folosul comunității și reacția potrivită la aceste motivații.
Competențe IMPACT
- Management de proiect
- Inovație și creativitate
Competențe Europene
- Antreprenoriale
- Civice şi sociale
Valori
- Viziune și perspectivă
- Inteligență socială
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
Tiberiu Culidiuc (coordonator), Maria Butyka, Kelly Organ, Curriculum Cetățenie Activă-module obligatorii, ediția a III-a, 2016, Fundația Noi Orizonturi