Tema activității
- Comunitate
- Mediu
- Cumpătare
Domeniul de învățare
- Cetățenie activă
Metoda educațională
- Lucru/Exercițiu individual
- Prezentare
- Discuţie facilitată
Descriere
Materiale necesare: prezentare ppt, dicționar de termeni ajutători, foi de flipchart, markere, simboluri, lipici
Durata activității: 40 minute
Notă:Această activitate este dedicată doar liderilor cluburilor Green IMPACT. Această activitate se face în urma activității Comoară patrimoniu cultural (http://impact.dev.bfproject.ro/ro/comoar%C4%83-patrimoniu-cultural)
Scopul activității este de a ajuta participații să definească ce este patrimoniu natural și de a descrie câteva elemente de patrimoniu natural care se regăsesc în comunitate lor.
Pregătirea activității: ca la activitate precedentă, ne vom uita la lista elementelor de patrimoniu care a fost brainstormată inițial și participații vor identifica care din ele au fost elementele de patrimoniul natural. După, facilitatorul va prezenta câteva informații generale despre ce se poate regăsi sub patrimoniu natural. Cereți prezentarea PPT cu patrimoniu natural de la mentorul vostru Green IMPACT.
Pentru ajutorul facilitorului în anexa de mai jos se găsesc câtiva termeni de sprijin pentru facilitator. Facilitatorul va pregăti apoi tot din anexa de mai jos simbolurile pentru activitatea care va urma. Acestea vor fi printate pe câte o jumătate de foaie de hârtie (sau după caz pot fi luate din Harta Comunității)- doar definiția/simbolul, fără definiție.
Facilitarea activității: fiecare participant va extrage de la facilitator un simbol care reprezintă un element de patrimoniu natural (sunt aceleași simboluri din harta comunității). Fiecare va trebui să se gândească ce reprezintă acel simbol pentru a-l putea explica colegilor. Li se va explica că fiecare simbol reprezintă o categorie mai mare de element de patrimoniu natural, deci să se gândească ce categorie de element de patrimoniu natural ar putea să reprezinte acel simbol. Pe lângă explicația simbolului, vor trebui să se gândească la un exemplu concret din comunitatea lor pentru acel simbol (dacă există). După un minut de gândire, participanții se vor grupa în 4 grupe, și în fiecare grup vor trebui să-și prezinte simbolurile unii celorlalți așa cum le-au identificat. Ceilalți colegi de grup pot adauga noi explicații simbolului. Dupa 5 -10 minute de discuții în grup, fiecare va veni și va lipi simbolul său pe flipchart, va explica ce au identificat în grup că este, inclusiv un exemplu din comunitate (dacă se regăsește), iar după fiecare explicație facilitatorul va completa la definiție conform conceptelor descrise in anexa atașată.
Obiective de învățare
- C-Să definească ce este patrimoniu natural;
- C- Să descrie câteva elemente de patrimoniu natural care se regăsesc în comunitate lor;
Competențe IMPACT
- Altele
Competențe Europene
- Lingvistice - în limba maternă
- Exprimare culturală
Valori
- Viziune și perspectivă
- Aprecierea frumuseții
Resurse necesare
- Resurse minime
Număr de participanţi
- mai puțini de 12
- 12 - 20
- mai mulți de 20
Vârsta participanților
- între 10 - 13 ani
- între 14 - 19 ani
- peste 20 ani
Durată
- 30 - 60 minute
Sursa
- C- Să descrie ce este patrimoniu natural;
- A- Să identifice elemente de patrimoniu natural din comunitate lor;
- A- Să identifice elemente care afectează negativ elementele de patrimoniu natural di comunitate;
- A-Să explice importanță păstrării/conservării patrimoniului natural din comunitatea lor;
- V- Să manifeste apreciere față de patrimoniul natural al comunității (aprecierea frumuseții);